lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Inlägg flyttas över...

Av lena-i-lyckebo - 1 februari 2014 16:55

Hyss i natt...suck  (Mitt i livet) Publicerat måndag 27 januari 2014 06:53

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hyss i natt...suck
 

God morgon. Här har vi bara -18 i dag och glädjen är stor. Zunni har haft ett tokbryt i natt och det såg ut som ett slagfält i allrummet och arbetsrummet när jag klev upp. Hon har slitit ner saker från hyllor och lyckats öppna lådor med allehanda ting och tuggat sönder det mesta. Himmel och pannkaka så det såg ut{#}. Den hunden är farlig för sig själv och vi funderar på en lösning för det är under den tid som vi sover som hyssen startar.

Jag ser fram mot en bra dag på jobbet och kommer förmodligen att vara trött och ha ont i ryggen när jag kommer hem. Är väl inte helt bra ännu men det får jag stå ut med.

Nu ska jag hasta i väg och "sparka" igång dagen........{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hyss i natt...suck

Permalink

Nu mår jag toppen på alla sätt och vis  (Mitt i livet) Publicerat söndag 26 januari 2014 16:56

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu mår jag toppen på alla sätt och vis


Japp, nu är jag i gång igen och det känns fantastiskt skönt. Ryggen är nästan helt bra igen men jag får vara lite försiktig med lyftande och bärande ett tag framöver. I dag åkte jag till mamsen och strök fyra långgardiner och satte upp dom,  sen bäddade jag rent i hennes säng och klippte henne. Nu ser hon fin ut i håret och jag är glad att klippningen lyckades.

Efter besöket hos henne drog jag iväg till lilla familjen, Moa blev glad att se fammo och vi fick egentid  för Tuva-Lisa var i byn hos mommo och moffa. Hon kom hem precis när jag var på väg att åka men jag stannade en stund till för att få rå om även henne.

Jag är fulltankad igen med kärlek till de mina, känner mig rik och är så tacksam över våran familj{#}.

Ute har det vänt och blivit mildare, -23 grader är det länge sedan det varit....Jippi{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu mår jag toppen på alla sätt och vis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards