lena-i-lyckebo

Alla inlägg under januari 2014

Av lena-i-lyckebo - 26 januari 2014 00:18

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Natti från mig...
 

Sent är det men en bra film förgyllde våran kväll. Nu ska vi snoza gott och vakna pigga efter en skön sovmorgon....

"OBS" Läs detta Zunni{#}

Vargavintern fortskrider men med björkved kommer man långt....

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Natti från mig...

Av lena-i-lyckebo - 25 januari 2014 21:34

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Suuuuuck
 

Blääää, orkar inte ens tänka på hur kallt det är ute. Orkar snart inte ens orka mera{#}. Vååååren...kom snart{#}

 

 

Som en jourdag  Publicerat lördag 25 januari 2014 16:13

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Som en jourdag
 

I dag har jag suttit som på nålar, mamma har blött näsblod igen sen fyra i natt men i den andra obehandlade näsborren. Ska jag behöva åka in med henne på akuten eller inte, en malande fråga och jag har ringt ofta för att kolla läget. Nu på eftermiddagen så slutade det och jag kan slappna av. Det är ingen lek att sätta sig och köra bil i -35 graders kyla, 3 mil tur och retur, så behöver man inte så ska man absolut avstå. Hoppas att det bara var tillfälligt men annars så blir det lassarettet i morgon för henne.

Dagarna är ljusa mycket längre nu, vid 15.35 börjar det skymma och man känner sig mycket piggare. Tänk så viktigt dagsljus är och jag måste ge oss Kirunabor en eloge som orkar med denna tid. Jag tror att alla våra midnattsolsdagar jämnar ut det hela och vi tankar proppfullt inför polarnätterna som kommer sen....

Strax blir det hasselbackspotatis och Entrecote och ett glas rött till, mums och ha en fin lördag......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Som en jourdag

Av lena-i-lyckebo - 25 januari 2014 12:21

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Festival i stan...
 

Vinterfestivalen har startat inne i stan. En webbkamera sitter på Folkets hus och man ser att det är en skotermässa ute i kylan.....burr.

 

 

 

IceHotel planerar Publicerat lördag 25 januari 2014 11:19

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, IceHotel planerar
 

Jag spanar ner mot IceHotel och ser traktorn köra fram och tillbaka på isen. Dom håller förmodligen på att ta bort snön för att kunna skära ut stora isblock inför nästa års hotell. Isen lagrar dom i en stor hangar på området. Kika gärna in på länken...


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, IceHotel planerar

Av lena-i-lyckebo - 25 januari 2014 11:07

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hundarna i focus
 

God förmiddag, -35 var det när vi klev ur sängarna men sakta har tempen stigit. I dag ska vi göra lite nyttiga saker här hemma för man har absolut ingen lust att ge sig ut kan jag lova. Kloklippning på hundarna och genomgång med borste och kam i pälsarna är prio ett och sen får vi se vad det blir mera. He he, bara vi tar fram klotången så vill hela gänget helt plötsligt ut och även om det är svinkallt så vill dom inte in. Tänk att just det här med klorna ska vara så pirrigt för dessa krakar.


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hundarna i focus

Av lena-i-lyckebo - 24 januari 2014 22:24

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -35, man börjar bli van
 

Nu skiter jag i denna kalla fredag och skuttar ner i varma sängen. Vi har eldat i ....?jag har tappat räkningen, men här går ingen nöd på oss i denna arktiska kyla som pågår. Det är bara att bita ihop och vara tacksam över att livet rullar på och att man vet att man lever{#}

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -35, man börjar bli van

Av lena-i-lyckebo - 24 januari 2014 21:03

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 35 bränner rejält när man är utan kläder
 

Alltså, det var så skönt att ta en riktig skrubbafton och allt fungerade perfekt. Maken hade tänt mysljus i relaxen och vi har lyssnat på fin musik, omtänksamma mannen min....


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 35 bränner rejält när man är utan kläder


Elden i bastukaminen sprakade och det ljudet ger harmoni och man känner sig "med i naturen" på nåt konstigt vis.

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 35 bränner rejält när man är utan kläder


Ute är det smällkallt, -35 grader i kväll men vad gör det när man mår bra och har haft en fin kväll med den man älskar mest i hela världen{#}

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 35 bränner rejält när man är utan kläder


Jag var lite kaxig och sprang mellan husen i bara morgonrocken och ulltofflorna, attans så det sved i skinnet. Ett snabbt foto och sen racerfart in i värmen fniss.

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 35 bränner rejält när man är utan kläder


Kramelikramen från renaste damen.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 35 bränner rejält när man är utan kläder

Av lena-i-lyckebo - 24 januari 2014 17:09

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lite från mig...
 

Jum jum, en smarrig korvstroganoff gjorde jag i dag och äldsta sonen åt som aldrig förr. Vi två är barnsligt förtjusta i vanlig husmanskost och uppskattar sån mat mera än dom flottaste middagar som kan erbjudas.

Maken har gett sig sjutton på att det ska bastas i kväll och har förberett värme med en bautastor aerotemper. Det är trettiotvå grader kallt ute så jag är tveksam på att det kommer att finnas vatten i kranen och det hela blir ett fiasko. Nåja, han har roligt och tror på sin sak och bryr sig inte om att frugan skakar på huvudet{#}. Jag ska kanske också ge mig ut dit när det är dags men ställer in mig på att duscha inne i huset efteråt{#}.

Ha en trevlig afton......

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lite från mig...

Av lena-i-lyckebo - 24 januari 2014 09:51

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Jag lunkar på...
 

F*n -31,6...man kan hålla sig från skratt{#}

 

Rökpelare i skorstenar i hela nejden{#}

 

Eldas för fullt för att spara på elen{#}

 

Drygt att vara hemma..längtar ut{#}

 

Alla hundarna ligger framför brasan{#}

 

God förmiddag önskar jag er{#}

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Jag lunkar på...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards