lena-i-lyckebo

Alla inlägg under december 2017

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

 


Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots att man inte lever ihop.


Vi har Polarnatt just nu och det är bara svagt dagsljus några timmar om dagen men snart vänder det tjohoooo,  fast graderna utomhus i kväll är väl mindre roligt, -28. Enda friskluften jag andats ini dag  är när vedkorgen är tom och jag springer mellan huset och vedbodan  Så här ser dagsljuset ut strax före jul......

 

 

 

 

Barnbarnen har sovit över här mellan tisdag och onsdag, det är så underbart att dom kommit över sina hundrädslor och nu är våra fyrbenta deras bästa vänner.  Våran 7-åring sa faktiskt att - "När du och faffa går bort så tar jag hand om hundarna" så fina ord men jag fick förklara hur långt ett hundliv är och att vi förmodligen ska överleva dom   . Vad vore livet utan småttingar i ens liv?

 

Nu ska några pinnar in i kaminen igen så vi håller värmen...

 

 

Kram från mig      

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards