lena-i-lyckebo

Alla inlägg under december 2015

Av lena-i-lyckebo - 15 december 2015 05:00


Älskar dig från jorden till solen och tillbaka igen  

Av lena-i-lyckebo - 6 december 2015 19:39

 

 

Fniss, kunde inte låta bli att tjuvstarta i dag med julskinkan. Saftig och god, gissa om vi njöt. Den här är snart slut så en till blir det strax före julaftonen  

 

 

 

 

 

 


Av lena-i-lyckebo - 5 december 2015 20:00

 
 

 

Finns inget skönare än att tända en brasa i kaminen och slappa en lördagskväll tillsammans med livskamraten och våra fyrbenta. Snön dalar ner utanför köksfönstret och jag pysslar på med lite ditt och datt. Harmoni och lugn ljuder hos oss och jag känner mig tacksam. Yngsta barnbarnet Moa har fått vattenkoppor och snart har väl Tuva-Lisa också dessa kliande blåsor. Fammo var dit med lite pysselböcker i dag som kanske får deras sjukdagar att kännas lite bättre.


 


Tog detta foto då snön anlände hit till Lyckebo, Skälla är förundrad men älskar att vara ute hela dagarna.


 


Julpyntat utomhus, kanske tomten hittar hit även denna jul. Yngsta sonen med familj ska fira denna högtid hos fästmöns föräldrar i år så det blir tre som jular hos oss, äldsta sonen och vi så det blir en lugn tillställning. Kanske maken och jag tar en julbastukväll och myser med någon bra film. Stress finns inte på kartan och julklapparna är klara. Vi vuxna sätter in pengar till någon fond i stället för att "byta pengar" med varandra, klokt.


 


 

Av lena-i-lyckebo - 5 december 2015 17:33

 

 

Hej alla tappra ni som fortsätter att kika in här fast jag varit försumlig med uppdateringar. Jag är mest på FaceBook numera och glömmer bort min fina blogg som jag ömmat så mycket för. Efter sex veckors sjukskrivning för axel och arm så är jag tillbaka på jobbet igen sen två veckor tillbaka. Sjukgymnasten har gett mig träningsinstruktioner och på måndag ska jag dit igen. det har blivit bättre men inte helt bra så jag tar det varsamt under dagarna så det får läka ordentligt.



På tisdag blir det en resa till Gällivare sjukhus där dom ska testa nervledningshastigheten i högra handen. Ett måste innan dom bestämmer om det ska opereras eller ej. Hoppas faktiskt att nåt görs så man inte är så klumpig i nyorna och slipper alla domningar.


 

 

Vintern kom till slut men jag kan inte skryta över större snömängder, ca 40 centimeter och dagarna är milda. Det skulle faktiskt få räcka med detta och inte bli så där smällkallt som det alltid blir några veckor i december- januari. Som lägst har vi haft -23 ett dygn hitills.

 

 

Det här fotot tog jag för en och en halv vecka sedan, solen orkade upp till Björnberget då men nu ser man den nästan inte alls. Om tio dagar går den helt under horisonten och kommer inte upp igen förrän första veckan i Januari.  

 

 

 

Kramelikramen denna andra adventshelg.

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards