lena-i-lyckebo

Alla inlägg under april 2013

Av lena-i-lyckebo - 25 april 2013 05:56

Bra arbetsväder  Publicerat onsdag 24 april 2013 06:22

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bra arbetsväder

God morgon. I dag är det mulet med regn i luften och det kan ju inte passa bättre. Perfekt för snösmältningen och ingen vånda över att behöva jobba inomhus hela dagen{#}.

Hundarna äter just nu och jag ska sätta lite fart med att göra lite frukost till mig själv, bacon och äggröra är hur gott som helst och en bra start på en ny dag med fart och fläkt{#}.

Ha en förträfflig onsdag....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bra arbetsväder

Permalink

Fjorton timmar med fullt ös   Publicerat tisdag 23 april 2013 19:28

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fjorton timmar med fullt ös

Klockan fem i morse klev jag upp och halv sju så var jag på väg till stan för att följa med sonhustrun och "fammos älskling" till dagis. En ganska nyvaken tös med rufs i håret mötte mig i hallen och ett lyckligt leende från henne gjorde mig glad. Runt munnen hade hon blåbärsoppa utsmetad och hon visade malligt sin bara söta mage{#}.

Det var roligt att se hur morgonrutinerna fungerade med avlämning med mera. Hon hoppade snabbt upp i soffan som står under fönstret på dagiset för att vinka när vi skulle åka men hennes blick kikade hellre på vattenpölarna utanför och på dom andra barnen som anlände. Inga tårar eller så och det kändes bra.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fjorton timmar med fullt ös

Det småduggade när jag kom hem på skogsvägen nu vid artontiden, vi har veckohandlat efter jobbet så därför blev det senare än vanligt. Vägen är geggig och gropig av smältande snö och bilen är mer än lovligt lortig.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fjorton timmar med fullt ös

En hel del drivor och snö i skogen ska ännu smälta så det dröjer ett tag innan barmarken syns.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fjorton timmar med fullt ös

I stan ligger det tonvis med sand och grus efter en lång vinter men nu är det storstädning överallt, lastbilarna sopar rent och allt körs bort för att användas nästa vintersäsong igen.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fjorton timmar med fullt ös

Jag har varit igång i hela fjorton timmar utan att sitta längre stunder så benen och fötterna behöver vila. Tack och lov är ryggen bättre men jag har varit försiktig och inte lyft tunga saker under dagen.

Kramelikramen från mig{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fjorton timmar med fullt ös

Permalink

Ryggeländets elände   Publicerat måndag 22 april 2013 19:35

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ryggeländets elände

Så skönt det var att ta en rask promenad efter byvägen med alla hundarna och maken. Jag har gräsligt ont i ryggen i dag och trodde inte att jag skulle klara av att gå någon längre bit men skam den som ger sig{#}. Orkade jag jobba så ska jag baske mig också kunna motionera. Ischias är ingen lek precis men jag har vant mig vid att vissa perioder är sämre än andra och just nu är det "sämre". Jag tänker att i morgon är en bättre dag och annars så kanske dagen efter det känns finemang... man lever på hoppet såna här gånger.

Nu är det vila resten av kvällen och sen bums i säng. I morgon ska jag vara hos lillpigan vid sjusnåret och följa med henne på dagis en stund. Fammo måste se hur rutinerna går till ifall hennes föräldrar åker in till BB för att "hämta" lillsyskonet{#}

Puss på pannan och god natt när det är dags.Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ryggeländets elände

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ryggeländets elände

Permalink

Tjofffff -> -> -> med denna måndag   Publicerat måndag 22 april 2013 17:21

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tjofffff -> -> -> med denna måndag

Käraste nån sån fart och fläkt det varit på jobbet i dag..."Har jag ens hunnit vara där" är min tanke då jag kom hem igen, tiden bara rann i väg{#}.

Vi har ätit och ska ge oss ut på en härlig kvällspromenad med hundarna i solskenet. Efter en dag inomhus så behövs frisk luft i lungorna, tänk så skönt att sen komma hem och vara trött och nöjd över dagen.

Kramis............ Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tjofffff -> -> -> med denna måndag

Permalink

En morgonhälsning  (Mitt i livet) Publicerat måndag 22 april 2013 06:20

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En morgonhälsning

Solen skiner utanför köksfönstret och det blåser för jag ser att småflaggorna på altanen viftar rejält och tallarna gungar i takt. I dag ska jag lämna in deklarationerna så det blir gjort och sen är det ett helt åt innan detta ska göras igen. Ett SMS från optikern sa mig att glasögonen är färdiga så i morgon hinner jag gå in dit och hämta dom, det känns roligt att förnya sig själv.

Nu ska hundarna få morgonmaten och jag ska göra mig en engelsk frukost, bacon och ägg sitter fint i kistan{#}.

Ha en bra måndag.........{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En morgonhälsning

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards