lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 2 maj 2014 19:55

30 cm blötsnö och snödrev på vägarna, huvva.  (Så här bor jag) Publicerat tisdag 29 april 2014 06:32

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 30 cm blötsnö och snödrev på vägarna, huvva.

Vaknade och såg ut i morse, jisses vilken syn. Dessutom blåser det hårt så jag blir sen till jobbet i dag. Först måste vi skotta framför grindarna så man kan komma ut från gården. Jag bävar inför resan upp till stan.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 30 cm blötsnö och snödrev på vägarna, huvva.

Så här såg rumsfönstrena ut, blötsnön har kladdat fast på rutorna.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 30 cm blötsnö och snödrev på vägarna, huvva.

Våran tänkta plats där vi ska sitta och grilla i morgon, fniss.

Ha en bra dag....{#}

Permalink

Smittar...smittar inte? Det är frågan!  (Mitt i livet) Publicerat måndag 28 april 2014 19:39

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Smittar...smittar inte? Det är frågan!

Regnet öser ner i kväll och jag njuter av alla droppar som faller. Snön är snart ett minne blott och vi har vår även här uppe hos mig{#}. Maken fick åka hem tidigt från jobbet i dag....magsjukan härjar och jag hoppas att komma undan men chansen är minimal. Han har formligen bott på toan på jobbet och for hem "mellan utbrotten". Måtte inte jag ha smittats och denna långledighet bli en "toasittarhelg" för jag har så mycket jag skulle vilja göra{#}.

En renköttsoppa är på gång i köket och det doftar himelskt. Inget i världen är så gott som detta och med klimp i blir det en festmåltid.

Nu är det bara en och en halv dags jobb kvar och vi ska börja bygga bänksofforna till grillplatsen. Jag har köpt fina saker som ska pryda denna plats och är ivrig som vanligt. I stället för dom vanliga gröna inpregnerade brädorna man brukar köpa så valde vi bruna, det blir snyggt och ombonat. Små hemmabyggda avställningsbord ska tillverkas så att det är praktiskt att sitta många runt eldstaden.

Kramelikramen...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Smittar...smittar inte? Det är frågan!

Permalink

Jumjummmmmm  (Mitt i livet) Publicerat söndag 27 april 2014 19:41

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Jumjummmmmm

Såååå härligt, det ösregnar just nu så hej svejs med sista snön{#}

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards