lena-i-lyckebo

Alla inlägg under april 2017

Av lena-i-lyckebo - 26 april 2017 18:59

 

 

Alla mina fina bloggvänner. Jag har råkat radera bort länkarna till era adresser så ge mig gärna dom så jag kan hitta er, kramis  

 

 

 

 

Av lena-i-lyckebo - 25 april 2017 16:08

 

 

Tokväder. Solsken och takdropp på förmiddagen. Var upp till stan en vända och när jag kom hem skyndade mig för att ge mig ut, när jag öppnade dörren så snöade det och blåste. Klädde av mig och började med lite städning och då kom solen fram igen. Efter att vi ätit middag så ska vi ut på gårdenoch köra bort snö, kan ge mig tusan på att det blir snöstorm då   

 

 

   

Av lena-i-lyckebo - 24 april 2017 19:35

 

 

 

Så har det varit många dagar i rad, mulet ända fram till 16.00 och sen finväder. Kanske det är tvärtom i morgon så jag kan vara ute hela dagen . Solbränna i all ära i ett kritvitt landskap så solglasögon är nödvändigt för att slippa snöblindhet som gör rejält ont. Vi har börjat forsla bort snöhögen mitt på gården och snödjupet når mig upp till halsen där vi inte rört snön under vintern. Snöslungan har byggt på, suck.  




 


Ha en fin kväll    


Av lena-i-lyckebo - 23 april 2017 18:45

    



Fick världens finaste kort som låg i ett vackert rosa kuvert i dag när vi kikade in hos barnbarnen. Älskade sexåringen hade lagt ner ett stort jobb på att göra fammo glad, gissa om jag blev det, nog blev jag rörd   .  

 

Pryder nu kylskåpsdörren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av lena-i-lyckebo - 23 april 2017 18:13

   


Pysselmajan har varit i farten i dag. Litet roligt "fönster" av en tavelram pryder lilla huset som står över tanken på gården. Minigardiner av bommulstyg, hund och taklampa tog jag ut på fotopapper och sen monterade jag allt innan glaset sattes på plats. Blir rastlös om jag inte har något roligt att göra men hittar alltid på nya idèer.

 

 

 

 

 

 

 

Av lena-i-lyckebo - 22 april 2017 16:55

 


Äntligen, som alla andra år så fraktar vi bort snöhögen mitt framför verandan men det är ett drygt jobb. Man får liksom luft när detta är borta och sen får solen göra sitt med det som är kvar. Allt för att slippa det blöta som annars rinner på asfalten och dras in av hundarna. Det blev en härlig eftermiddag, stekande sol och vindstilla på gården.

 

 

 

Som ni ser så finns det lite snö kvar här uppe ovanför Polcirkeln   

 

 

 

 

Av lena-i-lyckebo - 21 april 2017 16:12

 

 

Snön vräker ner i dag, snart slut på April men här i Kiruna verkar det som Kung Bore får härja fritt ännu. Jag gick ut till bilen en vända i foppatofflorna och vartenda hål i dom fylldes med blöt snö. Vi är ju vana vid detta så här års men ändå.....  . Friska vindar får det vita att virvla runt så vi får bota negativa känslor med en bastukväll, maken och jag .  Det finns alltid lösningar på det mesta då saker och ting går som man inte vill   


 


 


Av lena-i-lyckebo - 21 april 2017 09:23

 


Känner mig lite lat denna morgon och har bara bäddat sängen ännu fast jag klev upp strax efter klockan sex och nu visar uret 09.25  Dags att sätta lite fart på dagen och städa innan jag åker upp till stan på några ärenden.


Solen sken när jag klev ur sängen men nu har det mulnat på igen. Hoppas att helgen blir fin för vi ska vara ute och flytta bort snöhögen som finns mitt på gården. Vi gör så varje vår för annars så blir det så blött och geggigt när det börjar smälta.


 


Så här slö är också Zunni i dag, hon håller ömt om sitt nya gosedjur som jag köpte i går  

 

 

 

     Ha en fin dag......    

 

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards