lena-i-lyckebo

Alla inlägg under augusti 2012

Av lena-i-lyckebo - 5 augusti 2012 07:41

Upp och hoppa  (Mitt i livet) Publicerat söndag 05 augusti 2012 07:38

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Upp och hoppa

Bilden talar sitt tydliga språk, så där tänker nog Zunni för hon kör upp oss ur sängarna varenda morgon, TIDIGT. Varför sova när man kan vara vaken och ha skoj{#}

Nåja, nu sitter jag här och känner mig trött men kaffet smakar i alla fall förträffligt. Det är mulet på himlen och jag är lite orolig att det kommer regnstänk under dagen, ska ju måla hos sonen och då får inga droppar falla.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Upp och hoppa

 

Solen gick precis ner  (Mitt i livet) Publicerat lördag 04 augusti 2012 22:26

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Solen gick precis ner

Alldeles precis nu så gick solen ner men ännu har vi ljusa nätter här ovanför Polcirkeln. Vi har bastat och den mesta av färgen på mina armar och händer är borta men det blir säkert lika mycket i morgon igen när jag målar. Är det bra väder så ska jag hjälpa till så att alla husväggar hos sonen blir klara, fattas bara{#}.

Mina två bröder är här i Kiruna i kväll men jag har inte hunnit med att umgås med dom, kanske morgondagen ger mig nån timme på förmiddagen för lite surridurr. En åker hem till Luleå och den andra stannar en vecka, nog fasiken ska jag väl ta mig tid för syskonsurr{#}

Nu är det slapp med TV:n och sen bums i bingen, jag måste ladda upp batterierna för att ta mig an morgondagen.

Puss på pannan och natti när det är dags

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Solen gick precis ner

 

Målarkludd och vackert väder  (Gulligt) Publicerat lördag 04 augusti 2012 18:06

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Målarkludd och vackert väder

Hejsan, jag har inte alls hunnit med bloggeriet i dag för det har varit fullt ös....medvetslös. Ett underbart sommarväder är det och förmiddagen gick åt till att gå lös med grästrimmern. Tänk att ogräs trivs överallt och ingenstans?

Tuva-Lisas pappa ringde sen och ville ha lite målarhjälp för deras hus är inte klart ännu så vi for iväg som raketer till stan. Jag hann med att måla baksidan på deras stora villa alldeles själv och är så nöjd men bravaden. Sonhustrun hade en sida av huset och jag en annan och vi tog endast en kort rast. Sonen har sågat ner häcken för att sen sätta upp staket och maken skötte om prinsessan. Så ni hör, det har inte varit en vilodag precis men jag trivs ju som bäst "när det rör på sig"{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Målarkludd och vackert väder

En mallig liten tös som gungar med sin pappa i gungställningen som hon fått av fammo och faffa{#}. Älskade barnbarn, solskenet i vårat liv och det allra ljuvligaste som finns{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Målarkludd och vackert väder

Hundarna var lyckliga när vi kom hem igen och som vanligt är det kiv om "bästaste vedklabben". Att dom orkar{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Målarkludd och vackert väder


Zunni har vuxit om Skälla nu och är mycket tyngre. Hon kommer att bli stor som vuxen. Alltför stor enligt min mening för då når hon överallt{#}

Bastun ska eldas varm och jag ska försöka bli av med målarkluddarna som jag fått på mig. Hur kan man grisa ner sig så totalt, jag är grå överallt{#}.

 

Kramelikramen från målardamen{#}

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards