lena-i-lyckebo

Alla inlägg under juli 2015

Av lena-i-lyckebo - 23 juli 2015 22:12

 

 

Solen skiner i kväll och skogspromenaden blev extra ljuvlig, både för hundägarna och dom fyrbenta.

 

 

Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
 

Av lena-i-lyckebo - 23 juli 2015 22:09

 

 

Väntar på tåget och lillebror som kommer, härligt. Visserligen en kort visit här i Kiruna men jag ska rå om honom ordentligt.



Lena Dalstål-Olssons foto.

 

Av lena-i-lyckebo - 23 juli 2015 22:05

     

 

Så fylld av kärlek och glad känner jag mig i kväll efter en dag med mina nära och kära omkring mig. Lilla Tuva-Lisa och fammo har gått hand i hand och busat på flera lekparker och samtalat om ditt och datt. Så mycket roligt kommer från en fyraårings mun och tänk så förståndig man kan vara i denna ålder, och då menar jag inte min. Tack Jonas och Linda för en god middag och kram från mig.

 

 

 
 
Vad vore livet utan en familj som ger så mycket glädje? Jag känner mig ödmjuk men också rik   .
 
 

Av lena-i-lyckebo - 20 juli 2015 21:43

 



Supertrött i kväll efter en fin dag med barnbarnen här hemma i Lyckebo. Dom mumsade på fammos korvstroganoff och har trätt pärlhalsband och pusslat. Det har regnat mest hela dagen men jag tog en runda upp till stan och uträttade lite ärenden för att få tiden att gå innan finbesöket.

 


 


I går gick maken och jag på en skogspromenad med våra hundar, det var en skön kväll och dom fyrbenta badade och simmade i en sjö i närheten. Jag plockade Prästkragar som jag ska slänga ut på nån plätt där jag vill ha dessa fina blomster då dom blommat ut. Det är så jag gjort på tomten för att få vilda örter där jag vill ha dom i framtiden.

 

 

 

Det blir nog en bra lingonhöst för det är rosa små klockor överallt där man går i skogen. Jag ska ge mig ut i slutet på augusti och plocka för att sen göra sylt under vintern, pyssel som ger guldkant i tillvaron.

 

I morgon ska det regna igen om man får tro vädersiarna så jag ska åka till sonen och målar sovrumsväggarna. Dom har precis flyttat in i en trevåningsvilla och har fullt upp med att få i ordning. Jag som älskar att sätta färg på tillvaron passar på att hjälpa till.

 

Kram och god natt från en trött fammo Lena  

Av lena-i-lyckebo - 16 juli 2015 08:02

 


Vaknade som vanligt vid sjusnåret, jag har ju semester och passar på att sussa lite längre och konstaterar att solen inte är framme men det är i alla fall inget regn och 13 grader. Mannen i mitt liv jobbar och jag har en dag framför mig som ska bestå av lite städning och matinköp inför min födelsedag i morgon. Det känns lite konstigt att fylla 59 år, nu går jag in på  sista året som jag kan kalla mig 50+......  . 

 

Tredje veckan av fyra av min semester är strax avverkad och jag har kopplat av ordentligt. Inga "måsten" och sånt utan jag har låtit dagarna rulla på i min egen takt.  I morgon kommer barnaskaran hit för att äta gott med oss "gamlingar". Jag ska wooka suovas ute på grillplatsen och använda mig av Muurikkan som är ett härligt sätt att tillaga smarrigt på.

 

 

 Bilden lånad.....

 

 

Ha en underbar dag, kramelikramen  

 

Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2015 20:39

Det blev en varm och solig tisdag och jag har myst med sonhustrun och barnbarnen hela dagen lång. Mycket badande och bus så det hördes över hela nejden men det bjöd vi på. Solbrännan har byggts på och hoppas på mera sol framöver.

Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.

Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2015 20:38

Sol, värme och bad med barnbarnen på gården hela dagen. Fammo hade både russintår och fingrar efter en och en halv timma men det tyckte inte fyraåringen var skäl nog att kliva ur poolen. Faffa hade värmt upp den till 34 graders värme och vi njöt alldeles otroligt och hade roligt. Tack härliga familj för en minnesvärd söndag tillsammans.

 

Lena Dalstål-Olssons foto.

Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2015 20:36

Tjoffs så har vi varit till Luleå och köpt en husbil och hunnit campa en natt i fina Töre. Regn i går och härligt sommarväder med solsken i dag, man kan inte klaga.

 
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards