lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Så jäkla härligt

Av lena-i-lyckebo - 20 februari 2016 21:23

 




Hej alla människobarn. Här rullar livet vidare och för varje dag som går blir det bara ljusare utomhus. Tänka sig, det är nästan dagsljus när jag åker till jobbet vid sjusnåret och likaså då jag kommer hem strax efter fyra.  Fasiken så skönt det känns och kan man bli gladare av såna vardagligheter så säg  . Snön ligger djup ännu och det känns långt till sommaren men man blir lika snopen varje år när solen börjar jobba. 


 


Vi har flickorna här i helgen och det är bara att passa på att njuta fullt ut. Fammo lagar deras favvomat och faffa spelar spel och det är full rulle. Vädret är gynnsamt med några få minusgrader så vi har varit ute och luftat oss nån timme här ute i Lyckebo.


 


Lilla Moa fick ta ut dockvagnen och Pippi Långstump satt så fint med benen rakt upp. Lilla gumman våran, älskar dig.


     


Såååå populärt, fammo skottade bort snön så att gungorna blev fria och där satt töserna en bra stund och njöt. Tuva-Lisa har lärt sig att hoppa av medans gungar gungar och man ser på med andan i halsen.


 


I morgon kommer barnbarnen igen för att vistas en hel dag med oss, menyn är förberedd och jag ska strax krypa ner i bädden för att ladda batterierna. Det behövs energi för att klara av småbarnslivet kan jag lugnt säga  




 

 
 
pearl1

pearl1

23 februari 2016 10:35

Hej....
Oj vad mycket snö ni har. ! Här kan det komma lite vitt men det töar bort medetsamma. Våren på gång. Snödropparna uppe i ca: 1 dm och ska till o blomma.....Ha dé..

http://Bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards