lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Åter på banan.....

Av lena-i-lyckebo - 8 augusti 2014 20:20

 

 

Oj, ser att bloggen behöver dammas av ordentligt för det är en hel vecka sedan jag kikade in här. Vädret och värmen har gjort att jag inte suttit inne många minuter efter jobbet och vi har tagit vara på denna sommar med ödmjuka händer. Slocknat på kvällarna direkt man landat på kudden och svettats floder under dagarna men det har ändå varit många veckors njutning och en fantastisk upplevelse för oss pingviner här ovanför Polcirkeln. I kväll har vi legat i poolen länge i sommarvärmen och sen bastat förståss men det förstod ni säkert redan, fniss. så här fint var det utanför jobbet i morse vid halv åtta, solsken och redan 14 grader i skuggan  

 

 

 

Två veckor har rusat förbi sedan jag börjat jobba igen och allt går som en dans. Jag har tre veckor kvar att ta ut men dom ska jag suga på och dutta med lite då och då. Jag var till mamsen efter jobbet och pysslade om henne lite. Mixade soppa och gjorde en god glassefterätt som hon skulle få njuta av under dagen. Finaste hon mår bra just nu och jag är så tacksam över att hon är smärtfri. Man ska vara rädd om varandra och ta vara på alla stunder man kan för framtiden vet man inget om . I morgon, om vädret är fint, så kommer hon hit till Lyckebo och ska sitta ute och njuta. Allt blommar så fint och fåglarna har kommit igång med sång igen efter en tystnad då deras bebisar varit i bona.

 

 

 

 

Det har kommit kortare åskväder över oss ofta de sista dagarna och varje gång önskade jag att värmen skulle lindras men så blev det inte. Nåja, vi hinner förmodligen skotta rejält med snö snart igen så det är bäst att tiga i kyrkan.

 

Från och med nu ska jag i alla fall uppdatera lite oftare och komma igång med bloggeriet igen. Saknar Er, finaste läsare och trogna bloggvänner  




 

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

8 augusti 2014 22:09

Trevligt att du är här igen.Här har det också regnat o åskat några dagar o nätter.Skönt ute nu inte så varmt.Har också varit borta från bloggen då vi haft vänner på besök.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

8 augusti 2014 23:58

Oj har du redan varit i gång med jobbet så länge? Härligt att det går så bra.
Här fortfarande sådär himla varmt. De lovar hela tiden mer normalt sommarväder med 20-24 grader. Men det inträffar aldrig. Innebär att man sover dåligt. Så redan efter 2-4 timmars sömn är jag upp i ottan.
Kramis

http://surridurr.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards