lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 15 mars 2014 11:54

Pluss hela natten  (Mitt i livet) Publicerat måndag 10 mars 2014 06:26

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Pluss hela natten

God morgon. Så märkligt väder vi har här uppe ovanför Polcirkeln, det har varit plussgrader hela natten{#}. Det lovas hårt väder i dag och nog blåser det rejält redan utanför köksfönstret.

Jag var helt slut i går kväll och slumrade framför TV.n och när jag lade mig vid 21.30 så slocknade jag direkt. Det var slitigt att ha kalas två dagar i rad men nu är detta över.

En ny vecka och nya tag som startar med en fastedag. Jag håller på att koka broccoli som ska ner i Allèvosoppan, mums.

Må bäst.......Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Pluss hela natten

Permalink

Krypa omkring! Äsch.......  (Gulligt) Publicerat söndag 09 mars 2014 14:41

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Krypa omkring! Äsch.......

Älskade minstingen i släkten och vårat barnbarn Moa, hon hoppar över krypandet och allt annat tjafs. Det är bara gå som gäller{#}.

Så här fin var hon på fredag då hon uppvaktade faffa, finaste lillprinsessan{#}

Permalink

Mår bra dagen efter.......  (Så här bor jag) Publicerat söndag 09 mars 2014 14:33

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

I dag mår vi oförskämt bra efter gårdagens stora fest. Jag sov till åtta men låg kvar och snozade två timmar till innan kaffetarmen sa ifrån. En söndag med solsken och plussgrader fick oss ut i friska luften och vi har pysslat lite på gården i det härliga vädret.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Nu kan man sitta ute på altanen igen och mysa, jag har städat bort sånt som samlats där ute under vintern och nu är det vårfint.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Inne i glasverandan är det varmt, tänka sig att solen redan lyckats värma så bra{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Bus och jakt på varandra hela dagen lång. Hundarna lever ett bra liv där dom får springa fritt på våran stora inhägnade skogstomt.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Skälla håller koll på älvdalen. Hon ser hundspann ränna förbi och ser skotrar som kör hit och dit.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Dripp dropp, snön hasar ner från taket......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Det var lite från mig i mitt älskade Lyckebo.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mår bra dagen efter.......

Permalink

Huset fullt.....  (Mitt i livet) Publicerat lördag 08 mars 2014 23:04

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Huset fullt.....

Hej och hå....jisses så mycket folk vi haft här i Lyckebo. Vänner har strömmat in och släktingar som vi inte träffat på länge. Huset har sorlat av prat och muntert skratt och det har varit en härlig afton. Svägerskan kom först i dag och hade med sig en hembakad mandelflarntårta med persika, stor som en hel bakplåt, himelskt god, och den samt en tjugo bitars smörgåstårta gick åt i ett nafs. Fasiken så underbart det är att ha så mycket kärt folk omkring oss, fina sköna människor i vårat liv{#}.

Hmm, jag vaknade i morse och undrade förvånat vad som fanns i min mun! En hård bit av något och när jag noga studerade fenomenet så såg jag att det var en bit av en tand???? En gammal lagning hade lossnat så det är bara att ringa tandläkeriet på måndag. Tur att jag har en försäkring som täcker alla kostnader där så det känns inte alls i plånboken{#}.

Nu är vi helt utslagna, det ska bli underbart att krypa ner i sängen och sova sött. En 60-årings firande är slut och även vi...I morgon är en ny dag........{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Huset fullt.....

Permalink

Full fart på ringklockan  (Mitt i livet) Publicerat lördag 08 mars 2014 14:03

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Full fart på ringklockan

Ett mycket fint och trevligt fredagsfirande hade vi  i går med familjen samlad. Vi åt Tacomiddag och surridurrade med barnbarnen ystra omkring oss. Maken fick fina presenter och var försås dagens huvudperson, min finaste älskade snubbegubbe. He he, på morgonen satt jag och begrundade, himmel och pannkaka så gamla vi plötsligt blivit, nästa stora dag är 70 bast{#}.

Kvällen avslutades med en kortare bastu och sen sov vi sött, maken och jag.

I dag strömmar kompisar in för att gratulera och vi har smörgåstårtan som gottigottgott. Just nu är det pausvila innan nästa plingar på dörren.

Stormbyar har vi och Norgevägen är stängd. Det knakar i husknutarna och snön sprutar rakt upp efter älven.

Ha en skön lördag..............Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Full fart på ringklockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards