lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Mat är livet och livet är att leva gott

Av lena-i-lyckebo - 23 februari 2014 19:04

God mat god afton.....  (Så här bor jag) Publicerat fredag 21 februari 2014 16:52

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God mat god afton.....



Det var härligt att sverige tog sig till finalen i hockey och på söndag blir det en riktig rysar, tänk om vi tar hem Guldet{#}

Hela långa dagen så har snön vräkt ner, snörök och kyla på väg upp till stan i morse och lite mildare med lika förbenat snörök på hemvägen. Denna helg ska jag inte ens sätta mig i bilen på nån tur utan vara hemma och pyssla med sånt som jag inte orkat under veckan som varit.

 


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God mat god afton.....



Jag har en god middag på gång, hasselbackspotatis och Entrecote blir det och så klart finns persiljesmör på bordet och en mustig sallad. Efter gårdagens fasta så borde jag vara hungrig som en varg men det verkar som kroppen bara signalerar lite grann och därefter blir portionerna också,,,perfekt{#}




Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God mat god afton.....

 

Gott gottigott gott

 


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God mat god afton.....

 

Maken har börjat elda i bastuns kamin och efter middagen blir det lite vila på maten och sen en skön afton i värmen. Mamma ringde för en stund sedan från sjukhuset i Sunderbyn, hon var på gott humör och glad över att känna sig bättre. En ny mobil har hon fått av brorsan och denna var hon lycklig över för den gamla var över tio år.

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God mat god afton.....

 

Permalink

Hejja Sverige i dag  (Mitt i livet) Publicerat fredag 21 februari 2014 07:02

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hejja Sverige i dag



God morgon.....i dag blir det en spännande hockeymatch som jag inte vill missa klockan 13.00 Sicken tur att jag hinner hem och bänkra mig i sköna fåtöljen{#}.

Vädret är lite bistert med -17, snöfall och det blåser friskt. Maken är ledig och han tänker ändå ge sig ut och ploga gården i denna yra medan jag är på jobbet.

Ha en fin dag finaste Du....

 

 




Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hejja Sverige i dag

Permalink

Harmoni och lugn......  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 20 februari 2014 19:38

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Harmoni och lugn......

 

 

Ahhhh. En bra dag har jag haft och mått prima i min kropp och själ. Nu har jag fått en rutin med fastandet och tänker inte ens på mat utan dricker massor med vätska och känner mig piggare än en piggelin. Detta tänker jag aldrig sluta med utan två gånger i veckan ska jag rensa min kropp och knopp och resterande leva som vanligt och äta det jag vill{#}

Mamma mår bättre och får den hjälp som behövs, hon stannar i Sunderbyn över helgen och sen får vi se vad läkarna tycker. Hon har fått blodtransfusion i dag och jag hoppas att hennes produktion av blodplättar sätter fart på egen hand. Brorsan och hans familj hälsar på henne om dagarna och det är jag så tacksam över, vi håller ihop när det krisar{#}

I morgon är det fredag och den absolut bästa dagen på hela veckan. Jag slutar till lunch och sen är det bara mys med finaste maken och våra ljuvliga monster till hundar som gäller...helgfriden startar{#}....

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Harmoni och lugn......

 

Permalink

Ingen rast minsann  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 20 februari 2014 06:34

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ingen rast minsann

 

 

God morgon, allt väl här i Lyckebo men jag har inte haft en gnutta tid att skriva några rader. I går åkte jag direkt till lilla familjen och skötte töserna efter jobbet. Kom hem vid niosnåret på kvällen, åt lite tomatsoppa och sen var det sängen bums.

I dag blir det en lugnare sådan, maken handlar helgmaten och jag ska bara softa i kväll. Vi har våran fastedag så jag kommer att sprudla av energi, konstigt men så fungerar det. Ute har det blivit lite kallare med -9 och det har fallit enormt mycket snö sista dagarna. Kanske skotersäsongen blir lång men så säger jag varje år. Lika snopen blir man då solen smälter bort det hela och vips så är det Maj och barmark.

Nu är det dags att sätta fart på fötterna, jobbet väntar.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ingen rast minsann

Permalink

Kanske lite för tidigt......  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 18 februari 2014 18:50

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kanske lite för tidigt......

 

 

Sådärja, tisdagen är snart avverkad och jag har kopplat av från allt som hänt och jobbet har gått som en dans. En trötthet har hängt över mig men det är fullt förståeligt efter gårdagens turbulens.

Under lunchen passade jag på att åka hem till mammas fina lya och värma min mat och passade på att diska lite och vattna hennes blommor. Så tomt det var när inte hon var hemma men snart så hoppas jag att hon är där igen. Hon är inte så pigg ännu och dom tar prover hela tiden för att klura ut vad som fattas henne. Nog är det väl själva f*n att man inte får åldras och vara frisk samtidigt men det är få förunnat verkar det som.

Vi slöar i kväll och jag ska lägga mig tidigt för att ta igen all energi som sprutat ur mig under några dagar. Bekymmer tömmer lagret ganska snabbt och det måste få tid för upptankning igen. Känner jag mig rätt så är jag redo för nya friska tag redan i morgon{#}.

Det har varit takdropp under dagen och lite regnskvättar och snöfall har fallit. Fåglarna i stan har kvittrat och jag fick en härlig känsla av vårdoft i näsborrarna. Det är förstås alldeles för tidigt för vårkänslor men drömma kan man väl alltid. Snart...mycket snart så kommer dom första flyttfåglarna tillbaka och jag ska jubla{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kanske lite för tidigt......Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kanske lite för tidigt......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards