lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 19 april 2017

Tjoff så är vi själva igen

Av lena-i-lyckebo - 19 april 2017 20:33

 

     

 

Det blir alltid så tomt då resfrämmanden åker hem igen men vi har grillat i kväll och ätit tillsammans innan dom for till sin stuga. Tidigt i morgon bär deras bilresa hem till Göteborg. Nu finns det tid att umgås med dom finaste i världen igen, barnbarnen  . Tänka sig att Tuva-Lisa fyller 7 år och lilla Moa 4, tiden går fort och det blir bara roligare ju äldre dom blir. Snart vet dom mer än vad fammo kan och många roliga samtal blir det med dessa lillgamla damer.  "Att röka är farligt och kan ge sjukdomar som inte går att bota", detta får jag veta så nu smygröker man i stället när dom är på besök . Dom har ju så rätt men vill man höra sanningen?

 

 

     

 

Kavata Moa   

 

     

 

Pysselpigan Tuva-Lisa  

 

Nu blir det en avkopplande kväll och landning i fåtöljen, ha en fin kväll.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards