lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av lena-i-lyckebo - 21 oktober 2015 18:40

 

 

För tre dagar sedan så blommade det ännu på gården trots att vi är inne i slutspurten av oktober! Man häpnar och blir förundrad, ingen snö och änderna är kvar ännu ute på älven. förra året vid denna tid så åkte ungarna pulka i backarna och man fick börja med lite snöröjning. Denna vinter kommer att kännas kortare än vanligt och det känns på sätt och vis skönt. Så här såg det ut i går....


 



 



 

Inte ens rönnen begriper att det är hög tid att bli färggrann och börja tappa sina vackra löv.


 

Hundarna betar gräs och njuter av barmarken.


 


Men, denna morgon vaknade jag till ett frostvitt landskap. Några minusgrader som snabbt blev pluss när solen började värma. En förvarning om vad som komma skall.


 


Vackert som bara den och på fönstrena i glasverandan var glasen prydda med tjusiga frostrosor.


 


Sommarfåglarna har lämnat Kiruna och dom som klarar kylan finns kvar. Denna fågel är favorit. Lika grann året om.



Jag har varit hemma i två veckor snart igen från jobbet. I morgon ska jag träffa läkaren och kanske få mera kortisonsprutor i handen och axeln. Är innerligt less på att känna mig handikappad med domnad hand och värk i den andra sidan som borde vara frisk. Såklart blir det överansträngt då jag aldrig använt vänster hand och arm så mycket som jag gör i dag. Som tur är kan jag säga att jobbet är förstående för det finns dom som haft samma problem och vet hur det är.

 

I helgen åker vi bort till vänner och stannar i två dagar. Det är en pytteliten by ca 21,5 mil hemifrån. Vi tar med alla tre hundarna och ska jaga lite samt umgås och ha det bra, det kan behövas.

 

Kramelikramen.



 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards