lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av lena-i-lyckebo - 1 augusti 2015 19:25

   

 

På med skyddshandskarna, dom nya familjemedlemmarna ska planteras om. Köpte dessa sev finingar i går och det är många år sedan jag ägde en kaktus. Få se om jag blandat jorden rätt för det var slut på kaktusjord i stan. 3 delar jord, 3 delar singel och en del sand.

Lena Dalstål-Olssons foto.
I dag är det den första dagen i Augusti, sommaren flög förbi men ännu kan det bli varma dagar framöver. Jag skulle bada i poolen i kväll men regnet kom och då försvann även mysfaktorn. Sitter i stället här framför datorn och kopplar av, inte helt fel det heller.
Kram från mig...  
 

Av lena-i-lyckebo - 1 augusti 2015 19:19

 

 

Ahhhh, semestern är slut och jag måste erkänna att det faktiskt var roligt att komma tillbaka till jobbet. Sista veckan var jag ensam eftersom maken börjat jobba och jag började bli rastlös. Gårdagens middag blev lite extra mysig för vi åt surströmming och tog sen en bastukväll tillsammans. Det bästa med att jobba är att man längtar till helgerna och får rutiner igen. Det är bara att tuta och köra, höstens fjällturer ligger framför oss och det finns alltid något att se fram mot.


Lena Dalstål-Olssons foto.

 

Av lena-i-lyckebo - 1 augusti 2015 19:15

 

 

Strax hör jag flyget som lyfter från flygplatsen. I planet sitter min lillebror som åker hem igen. Några fina dagar har vi haft tillsammans och ätit god mat. Väl mött i september igen. Ute blommar våran rosenbuske för fullt, Humlorna blir som tokiga och det doftar härligt på gården.

 

Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.
Lena Dalstål-Olssons foto.

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards