lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Dan före dan.

Av lena-i-lyckebo - 16 juli 2015 08:02

 


Vaknade som vanligt vid sjusnåret, jag har ju semester och passar på att sussa lite längre och konstaterar att solen inte är framme men det är i alla fall inget regn och 13 grader. Mannen i mitt liv jobbar och jag har en dag framför mig som ska bestå av lite städning och matinköp inför min födelsedag i morgon. Det känns lite konstigt att fylla 59 år, nu går jag in på  sista året som jag kan kalla mig 50+......  . 

 

Tredje veckan av fyra av min semester är strax avverkad och jag har kopplat av ordentligt. Inga "måsten" och sånt utan jag har låtit dagarna rulla på i min egen takt.  I morgon kommer barnaskaran hit för att äta gott med oss "gamlingar". Jag ska wooka suovas ute på grillplatsen och använda mig av Muurikkan som är ett härligt sätt att tillaga smarrigt på.

 

 

 Bilden lånad.....

 

 

Ha en underbar dag, kramelikramen  

 

 
 
gun

gun

17 juli 2015 23:42

Hoppsan.... nu har jag inte varit inne på ett tag
men här har du skrivit en hel del:).
Muurikkan är toppen att laga mat på. Vi har den på jobbet
och använder den nästan jämt när vi lagar mat ute i skogen.
Här nere har vi sol och 24 grader varmt så man ligger nere i viken
med en bra bok och bara njuter.
Trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
pearl1

pearl1

18 juli 2015 10:54

Hej...Här kom alla inläggen på en gång...!! Undrade just varför du inte skrivit på ett tag...Bloggstrul, verkar det som...
Vad härligt det måste vara med husbil. Slippa konka runt med husvagn i 70...Ha en fortsatt bra och trevlig semester....Kram..

http://Bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards