lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Semestern är här...

Av lena-i-lyckebo - 28 juni 2015 09:28


 



Äntligen så startar min semester, fyra sköna veckor ska jag ha och bara softa och göra sånt som känns roligt. Vi ska vara hemma i Lyckebo, har vi bestämt, och inte flacka runt bara för att det ska vara så. Finns liksom ingen anledning för sånt när man inte har lust. I går åt vi middag ute på verandan och det var riktigt varmt. Dagen före så låg vi och plaskade i poolen och graderna i vattnet låg på 31,7, helt underbart. Det har inte blivit så mycket bloggande från min sida och jag har förstått att det helt enkelt varit så att jag behövt hitta mig själv igen efter allt som hänt i mitt liv. Mammas bortgång tog hårt och jag som alltid varit på helspänn och haft "jour" för henne tar tid att styra bort. Än i dag så har jag mobilen nära ifall nåt ska hända henne men detta ska jag bearbeta bort, det får ta sin tid att sakta hitta fast mark igen.


 




 




 


Det är molnigt i dag men jag ser lite blåa hål så solen kommer nog under förmiddagen. Vi ska åka till lilla familjen som precis har flyttat till en stor tre våningsvilla i samma område som dom bott på och deras egna hus är till salu. Ett bra beslut av sonen och sonhustrun som njuter alldeles extra av att inte behöva renovera och fixa underhåll på eget utan nu bor dom i ett hyrt och det är bara att ringa LKAB ifall nåt krånglar  

 

 

Ha en skön söndag...  

 
 
Ingrid

Ingrid

28 juni 2015 18:07

Ha nu en jätteskön semester.

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
gun

gun

28 juni 2015 20:48

Du får ha en fin sommarledighet.
Så sant som du skriver att man behöver inte flacka runt för att man måste....
Har ännu en liten bit kvar att jobba men snart så går även jag
på ledighet.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
pearl1

pearl1

29 juni 2015 09:05

Hej... Kul att höra ifrån dig. Ha nu en lugn, trevlig och bra semester med sol och skön sommarvärme...Kram...

http://Bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards