lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 30 maj 2015

Av lena-i-lyckebo - 30 maj 2015 21:25

 

 

Om jag bara orkar sitta uppe i kväll så får jag också se midnattsolen skina över älvdalen, det är varmt i luften och allt känns som mitt på dagen fast klockan närmar sig tio på kvällen...magiskt...I morgon ska jag till yngsta sonen för att hjälpa dom att städa lite innan fotograferingen som fastighetsförmedlingen ska göra på måndag. Det är en försäljning som  lilla familjen har beslutat sig för, dom ska flytta till ett annat hus i stan som är till uthyrning och dom har blivit  stormförtjusta i detta charmiga gamla hus. Detta är ett bra beslut i dagar som dessa då det är oro med LKAB som går med förlust, priserna sjunker snabbt men ännu får man bra betalt för villor.

 

 

 

 

Det är otroligt vackert utanför köksfönstret i kväll, måsarna fiskar över vattenytan och svartvita flugsnapparen visslar och kvittrar efter en maka att bygga bo med.  Älven är lugn och solglittret kittlar i mina ögon..tänka sig att försommaren äntligen är här....

 

 

 

Lite film blir det för oss efter bastubadet och sen natti natti......

 

 

 

 


 

 


Av lena-i-lyckebo - 30 maj 2015 18:15

 

15 grader varmt i skuggan och strålande sol, pysselmajjan i mig har vaknat och det är sommarpyntat vid grindarna. Allt slår ut nu och jag nyser som bara den men sånt tar man med en klackspark. Jag har hunnit med att måla på framsidan av huset, det där dekorativa som bleknat under åren och det blev som nytt. Grillmat och ett gott glas rödvin får avsluta en hel dag utomhus och nu vankas det bastubad för hela slanten som blev kvar...Trevlig helg gott folk...

 

    

 

Ser det välkommnande ut?

 

 

 

Prosit men ack så ljuvligt....

 

 

 

 

Nymålat och nästan klart...

 

 

 

 

Gott gottigottgott, vad är en sommardag utan grillat?

 

 

 

 

Åsså förståss det lilla röda...ahhhh

 

 

 

Bastuveden bärs in och nu ska jag bara njuta av tvagning.....  

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards