lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av lena-i-lyckebo - 23 maj 2015 20:30

 

 

I dag har jag haft hård rensning i förrådet och vi körde ett fullt lass med "bra att ha" saker till ÅVC som hade lördagsöppet, så skönt att få kasta struntsaker som bara ligger.  Nu har jag bestämt mig för att ska en pryl in i huset så ska banne mig också en ut. En sork gjorde mig sällskap vid uthuset och den var orädd som bara den. Jag satt på huk ca fyra decimeter från den och lilla sötingen var hur kavat som helst.

 

 

 

Lilla sötingen, hur kan en del tycka att dessa små varelser är otäcka? Se hur nyfiken den var och jag tror att med lite tålamod så skulle det nog gå att klia den lilla godingen på huvudet om jag bara hade tålamod och tid....Jag fick i alla fall en trevlig dag då sorken mumsade på nytt friskt gräs och samtidigt kikade nyfiket på mig medans jag kastade saker i släpet...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

   

l  

 

 

 Ha en fin afton...här skiner solen.....  

   

   

Av lena-i-lyckebo - 23 maj 2015 10:22

 

 

En mulen dag blev det och lite blåst men jag ska ändå ge mig ut och röja i förådet. Tänka sig så mycket "bra att ha" saker som samlats under vintern och ingenting av dessa saknar jag...Tre flyttkartonger är jag däremot  mycket rädd om för där ligger minnen från mamma som jag är orolig över att mössen ska hitta. Fotoalbum mm som aldrig går att ersätta. 


 


Mina sex tomatplantor frodas och blommar för fullt, två söta tomater är på gång och fler blir det.....Snart kan jag flytta ut dessa till glasverandan men dom måste skolas in först, några timmar om dagen så ska dom nog finna sig till rätta...

 

 

Kramis   




Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards