lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 18 maj 2015

Av lena-i-lyckebo - 18 maj 2015 17:13

 

 

Så var det måndag igen och jag har precis kommit hem efter arbetspasset. Det såg ut så här då jag kikade ut och hade nästan lust att dra täcket över huvudet och sova bort dagen......Hur som helst...är man positivt lagd så är man och jag tröstade mig med att gräsfröna som jag strödde ut på gräsmattan i går skulle gro snabbare då snön smälter och det blir blött...  . Nu när jag kom hem så var det snöfritt igen och jag pustade ut...för den här gången. Hoppas att nederbörd kommer som regn nästa gång nåt ska falla.


 


Vi hade besök av sonen med småtrollen här i går och det busades och mycket mysande blev det. Barnbarnen är det finaste som finns, säger förståss alla mor och farföräldrar, men så är det...Livets efterätt...  .

 

 

 

 

 

 

 

Flugsnapparen har anlänt och den har inspekterat fågelholken utanför köksfönstret, tänk om jag har sån tur att den väljer just denna för då får jag följa hela häckningen och kanske fågelungarnas lämnande när dom är flygfärdiga...jag håller tummar och tår. Även fiskmåsarna har hittat tillbaka till älven och det är helt underbart att höra dom skräna. Sommartider hej hej....

 

   

 

 

 

 

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards