lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 23 mars 2015

Av lena-i-lyckebo - 23 mars 2015 19:14

 

 

Bitande kallt var det på morgonen, -14, och jag som glömde sätta bilen på motorvärmaren fick vackert frysa om rumpan en bra bit upp till stan. Men solen sken och ingenting i världen kunde sänka mitt goda morgonhumör...



Fnissade lite under eftermiddagen då jag såg en yngling spatsera glatt på stan klädd i T-shirt och shorts...en som tyckte att vintern var slut trots att snön ligger kvar och många andra klär sig i dunjackor och har mössorna på...I kväll så har jag kokat renköttet klart till soppan som ska med till fjällen till helgen. Jag fryser in detta och tar fram det när det är dags att sätta i grönsakerna. Det är skönt att förbereda i god tid för det kommer att bli så mycket annat att tänka på när vi närmar oss dagen då det är dags att åka iväg.

 

Förkylningen är snart puts väck och jag känner mig piggare, himla tur att jag fick detta före Påsk och inte under den  .

 

Mannen i mitt liv fryser i kväll och jag befarar att det är hans tur att bli hängig och snorig....håller tummarna för att jag har fel...

 

 

Kramelikramen.....      

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards