lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av lena-i-lyckebo - 19 mars 2015 18:33


 


Man får inte ha bråttom i bland här ute i Lyckeboskogen. Denna morgon så dök en flock renar upp på skogsvägen framför min bil. Dom stördes av bilens ljud och bestämde sig för att lotsa mig framåt  med sakta trav...hmmmmmm  


 


Man vill ju inte stressa dessa vackra djur så jag passade på att ta fram telefonen och fota....


 


Efter många om och men så vek dom av och började lugnt beta på sidan om vägen. Jag kom precis i tid till jobbet...


 


Jag köpte ett gammalt hemma gjort skåp  som ska fungera som förvaring till barnbarnens leksaker. Jag såg redan det färdiga resultatet med lite ny färg innan jag köpte det och 150 :- var det värt....sen kom ju förståss kostnaden för färgburken....


     


Sim sala bim....jag är supernöjd och vi har monterat en fin lampa i skåpet som lyser upp för småtjejerna...


 


I morgon jobbar jag halvdag och ska snabbt åka hem för att städa lite och laga nåt festligt till maken och mig. Lördagen blir en ny fjällresetursdag och jag längtar som bara den att få komma upp till "kojan" igen....



Av lena-i-lyckebo - 19 mars 2015 06:04

 
     

 

Nu händer det saker i naturen...första flyttfåglarna syns utanför köksfönstret och det är Gråsiskan som kommit. Ett säkert vårtecken och snart vimlar det av andra vackra bevingade arter så jag måste köpa mera frön innan jag åker hem efter jobbet.


Det är nollgradigt och mulet denna torsdag så solen kommer nog inte att kika fram men vad gör det.....utvilad efter en god sömn och ett gott humör gör denna dag till en bra start.



Kram.....................   

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards