lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av lena-i-lyckebo - 16 mars 2015 17:43

 

 

 

Hejsvejs.... vaknade före klockan ringde och såg att även maken gjort likadant men han hade redan kokat morgonkaffet. Nog är det lyx att bara kliva upp och sen sätta sig ner vid köksbordet och dricka första slurpen...


Det var -12 grader så jag övervägde om det skulle bli vårjackan eller varma Haglövsdunjackan och det sistnämnda vann vilket jag ångrade senare under förmiddagen. En varm vårsol som värmde upp luften till +6 fick mig att svettas floder under lunchen då jag gjorde lite ärenden på stan...pust. Jag blev varm som en kamin och fick ha jackan öppen för att orka röra på mig. I morgon får båda ytterplaggen följa med så jag kan välja efter temperaturen  .

 

 

I dag såg jag något otäckt utanför jobbet. En stor Mastiff och en liten Mops satt fastbundna lite snett över gatan i ett järnstaket och väntade på husse eller matte. En tjej passerade hundarna och Mastiffen rusade på henne med all kraft så kopplet lossnade och bet sig fast i hennes arm. Som tur lyckades hon slita sig loss men hunden högg en gång till. Hon blev nog chockad för hon rusade över gatan och stannade i en folksamling. Precis sekunden efter så kommer två äldre damer med rullatorer nära hunden men dom blev varnade och tvärvände...tur för dom. Ägarinnan kom ut från ett fik i närheten och drog hunden tillbaka på platsen där den varit bunden och hunden ylade av smärta för hon drog den framåt i örat...fy fan för såna djurägare. Hoppas att den bitna tjejen anmälde händelsen men jag tror hon gick iväg. Familjen som ägde hunden hade småbarn och jag befarar att dom har en bomb till hund som snart smäller...måtte inte det ske en olycka med ungarna inblandade.

 

Nu ska jag softa och ta det lugnt i kväll efter en bra arbetsdag....

 

 

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards