lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Trivsel och omsorg...

Av lena-i-lyckebo - 13 mars 2015 15:38

   

 

 

Muntra jag kokar kalops så att vi har färdig mat när vi kommer hem i morgon och vi har packat klart allt som ska med i skoterkälken inför turen upp till kojan i ottan. Extrakläder efter snöskottningen som stundar behövs för jag gissar att snön ligger en och en halv meter framför farstukvisten, det blir svettigt värre men härligt. Nu är vi inne i en tid då man blir pepparkaksbrun om ansikten och händer när man är ute. Snön reflekterar otroligt och man måste ha solglasögon för att inte bli snöblind, klicka för att läsa om detta. Jag har upplevt det en gång i mitt liv och det gör otroligt ont.


Maken har burit in ved i bastun inför kvällens högpunkt......Han ska också göra min favoritsallad i dag, det är kärlek och omtanke .

 

 

 

 

 




 
 
Ingen bild

blingeling

13 mars 2015 19:32

Hejsan....ville skicka dig en hälsning och önska en trevlig helg.Låter ljuvligt med en skotertur i solen.Trist att man inte har kvar sin blogg och förlorat kontakten med er och inte kan följa er på samma sätt som tidigare.Ha det gott

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

13 mars 2015 20:17

Stor kram till dig blingeling...saknar dig och många andra från gamla bloggen så mycket...Lena

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

13 mars 2015 20:46

Tack för din kommentar i min blogg. Jag svarar där. Jag gillar verkligen vintern så jag skulle kunna bo däruppe. Förstår att det måste vara obehagligt att bli snöblind. Låter som ni vår en härlig kväll med både bastu och sallad

Ha en skön kväll
Med vänlig hälsning
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
gun

gun

14 mars 2015 08:30

Oj, vad mycket du hade skrivit...
och mycket roligt som vi fick läsa.
Vad härligt det låter med skotertur uppe
i fjällvärlden. Hoppas du har kameran med dig och kan ge oss
lite bilder från norr. Låter gott med röding och vyn med kojan vid
strandkanten måste vara vackert med fjällen som bakgrund.
Åker ni skoter från huset ni bor i eller kan ni köra med bilen en bit undrar en från södra landsändan:)..
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

14 mars 2015 13:54

Hoppas ni har/har haft en fin dag och rolig skotertur! :)
Rolig bild ;)

Sv: Kanske är dags nu då att börja träna? ;)
Tyvärr försvinner ju inte det onda för att man blundar för det, men kan förstå att det är svårt att komma igång ;)
Men kanske om du tänker att det minskar på värken, för det gör det verkligen! Det kan jag säga av egen erfarenhet :)

Träning är nåt man måste prioritera, du prioriterar ju dig själv då ;)Så viktigt anser jag :)

Din kropp kommer bli gladare om du börjar :)

Ha en fin dag!

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards