lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av lena-i-lyckebo - 10 mars 2015 20:36

 

 

Tack moster Dagny för att du ringde mig och sa att du saknade mina inlägg, jag har haft bloggtorka och låtit det hela vila en tid. Kanske inte så underligt egentligen för mycket har hänt och det har tagit sin tid att komma i balans och leva ett annorlunda dagligt liv efter att älskade mamma somnade in. Dagsrutiner och omställning att inte längre vara en vårdare och slippa all oro känns konstigt men det har börjat sjunka in att jag faktiskt kan  se framåt igen.

 

 

 

I helgen hade vi födelsedagskalas för min käre make som fyllde 61. Ungarna var här och såklart också barnbarnen. Jag och Tuva-Lisa lagade potatismos och hon jobbade ivrigt med liv och lust. Tre kilo pressad potatis var tungt för fyraåringen att vispa runt men tillsammans så fixade vi "världens godaste " mos  . Suovasgryta ville hon inte smakade så jag tog till plan B....blodpudding till dom små damerna. Det var en fröjd att se dom äta potatismos, blodpudding med kokta ärtor och lingonsylt...det ni...fnisss. En meny som inte går av hackor och dom proppade i sig  .

 

 

 

Vi har haft en lång period med hårda vindar men milt här uppe i norr. Solen värmer så gott om dagarna och det droppar från taken. Helgen som var grillade vi gott till lunch ute på grillplatsen och åt ute i det fria...inget smakar så gott sådana stunder. Snöhögen mitt på gården är bortforslad och helt plötsligt så fick jag enorma vårkänslor...det liksom bubblar i hela kroppen

 

 

 

Kram från mig till Dig....  

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards