lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av lena-i-lyckebo - 11 januari 2015 17:58

 

 

Den här vackra skålen har brorsdottern gjort till mamma då hon fyllde 80 år. Mamma blev jätteglad över den och skålen stod framme på finbordet. Elin ville säkert ha den tillbaka nu när familjen åkte hem igen men ville samtidigt att jag skulle få den...gulletjejen . Såklart står den nu så fin med frukter i på köksbänken och jag ska vårda den ömt...tack Elin  

 

 

 

Det känns lite tomt nu när bröderna lämnat Kiruna men vi ska hålla tät kontakt framöver, man förstår hur mycket kärlek som finns inom familjen och så mycket tid som finns över att ta en pratstund med varandra då och då. Livet är skört och man ska ta vara på varandra i vardagen. I morgon ska jag jobba igen och det pirrar i magen, har ju varit hemma i mer än en månad och känner mig ringrostig. Jag vet att så fort jag kommer innanför dörrarna så infinner sig rutinen men nattsömnen blir säkert si så där när man vet att klockan ringer före tuppen har vaknat......

 

Kylan har kommit tillbaka och när jag körde upp bror min till flygfältet så visade bilens termometer -28..så typiskt när man ska jobba igen , jag tänker på hundarna men dom har ju det bra i uppvärmda hundhuset där dom ligger skönt på fällar.

 

    

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards