lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 30 december 2014

Av lena-i-lyckebo - 30 december 2014 21:51

 

 

I morgon ska vi promenera med hundarna efter nya gångvägen som leder till Jukkasjärvi, drygt 14 kilometer tur och retur och det är nyttigt för både oss och djuren. Kanske dom blir trötta efter det och är lugna när det är dags för raketspektaklet på kvällen. Vi har bastat och slappat i kväll,  behövs ibland...båda vid var sin dator och allt är lugn och harmoni.

 

Jag har pratat med en av mina mostrar i dag i telefonen...sötaste hon kommer upp till Kiruna för att vara med på begravningen...ett värdefullt samtal som tröstade både henne och mig. Så skönt att ha ett nät av goa människor omkring sig och man känner sig inte ensam...tack Dagny  


      Nu är det strax dags för natti natti så puss på pannan och sov så gott....

 


Av lena-i-lyckebo - 30 december 2014 19:18

 


Fniss, snart kanske man är man där, ska bli intressant att uppleva men stackars omgivningen...  

Av lena-i-lyckebo - 30 december 2014 18:30


 


Så fint det blev med grå färg runt dörrarna i hallen i stället för det mörknande furun. Rena trolleriet med en burk färg och jag blev så nöjd  . Det var en plusgrad uppe i stan i dag och det gav rena vårkänslan...tunga vita träd och massor med snö men varmt...helt underbart. Här ute i skogen så har inte värmen riktigt nått oss..vi har -8,8 men vad gör det när det ändå är 22 grader varmare än för nån dag sen. Snacka om kontraster. Daniel har varit här under dagen och  tömt bort all snö från hustaken...underbara ungen våran som ställde upp...Vi ger och tar i familjen och den som har möjlighet hjälper varandra. Mitt hjärta är full av kärlek över barnen  och dom är vårat allt i livet.....  


 
  


Inte så dumt...eller hur....



 


Mannen i mitt liv har precis gett sig ut till bastun och jag ska också tvaga mig en stund.....tog en pausvila först här vid datorn efter måleriet. Konstigt att händer och armar är gråspräckliga men det försvinner med tvål och vatten....



Önskar er alla en skön kväll......  

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards