lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Härlig Julafton med tindrande barnaögon

Av lena-i-lyckebo - 24 december 2014 19:27

 


Himmel sån fin Julafton vi fick, alla barnen och barnbarnen förgyllde denna dag och man blir så glad av deras stoj och munterhet...det är livet. Tuva-Lisa blev överlycklig över dockskåpet och lekte hela tiden med den...verkligen en perfekt julklapp. Ungarna fick plocka med sig så mycket mat dom ville ha när dom åkte hem och ändå så finns det alldeles för mycket julmat kvar...man lär sig aldrig att köpa "lagomt"...känner ni igen er  


 


Gooooodis, en liten Moa-fröken som hade choklad över hela munnen och barskt ropade...MERA  


 


Nu blir det mys framför TV:n, och en lugn avslappnande afton..det var skönt att inte tänka och fundera över vad som hänt sista tiden och kunna koppla bort det denna dag. Jag vet att mamma var med oss i kväll på sitt sätt och hon mådde bra.



    



l

 
 
xklusiv

xklusiv

25 december 2014 17:03

Nu har jag iaf. hittat till din blogg. Vad det blir av mitt bloggande vet jag inte själv. Ska lägga dig i minnesbiblioteket. Fina foton du hade där. Bra kamera.
Appropå mat; alldeles för mycket. Fick mat för 1000:- på dels mitt jobb och sedan genom LP-stiftelsen. Det var fikon, dadlar, choklad, clementiner, skinka, prinskorv, köttbullar, bröd, ost, rödbetssallad, leverpastej, smågodis-hus, pepparkakor, digestive, salta kex,saffransbullar, räkost på tub, och mögelost på tub. Det enda vi köpt är revbensspjäll (som jag ska tillaga på DITT vis) till nyårsafton. Nu sitter vi här med hur mycket käk som helst och halva skinkan är kvar. Fick lite julklappar av syster min, mamma och en gammal bloggvän. Och en julklapp från min bönegrupp. Min man fick ingenting. Jo, han fick ett par raggsockor som han ville ha, dagen innan julafton.
Här kom snö igår kl. 15:00 precis till Kalle Anka. Då var jag i bilen och åkte till city-gross, för jag ville ha rödkål och LOKA. Är proppmätt just nu.
Blir lite kaffe och en pepparkaka. Vi hörs väl då härinne då och då... Kul att ha ett ställe o återkomma till. Ska se vad jag har för vänner inne hos mig nu. Kramen <3

http://xklusiv.bloggplatsen.se

 
Lollo

Lollo

26 december 2014 00:15

Härligt Lena! Jag tror säkert att du hade mamma med dig ...
Kram och god fortsättning :)

http://imitttankerum.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards