lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Sämre och sämre.....

Av lena-i-lyckebo - 28 november 2014 17:10

 

 

Mamma mår allt sämre, nu får hon starkare morfinplåster och jag var till apoteket för att hämtade ut dessa efter jobbet och plåstrade om henne. Lilla Diamanten min är så skör i dag och jag älskar henne allt högre för hennes kämparanda......vilken kvinna..lite över 40 kilo tung  Hon vill inte läggas in, kämpar på hemmavid men en ökad tillsyn av hemsamariter och distriktsköterska får hennes tillvaro att fungera något sånär så hon kan klara sig hemma ett tag till. En envisare människa har jag aldrig träffat i mitt liv men hon vet vad hon vill och jag respekterar hennes vilja så långt det går. Lite adventljusstakar hann jag sätta upp hos henne i dag och resten fixar jag under söndagen då jag planerat att ägna några timmar hos henne.  Livet är inte lätt alla gånger men så är det för oss alla endera dagen, man får vara tacksam de dagar då dom bara flyter på.....

 

I går ringde väckarklockan strax efter fyra på morgonen, jag hade i uppdrag att åka till småflickorna för deras föräldrar skulle ha ett tidigt arbetsmöte samtidigt...sömndruckna små älskade töser satt i min famn och vaknade sakta till inför dagens program. Fammo förde dom till dagis vid 07.30 och det gick smärtfritt. Sen heldagsjobb som vanligt och vem somnade som ett barn framför TV:n vid nittontiden hemma i Lyckebo..? Fammo såklart...helt kollobajsetrött  .

 

I morgon ska jag ha en hemmadag, pynta lite inför advent och absolut inte ha några krav på mig själv,,,,,ett måste för mig om jag ska klara av livet som är just nu....

 

Kramelikramen och ha en fin helg.....  

 
 
gun

gun

29 november 2014 09:37

Helt rätt!!!!!
Du ska bara vara..... för att orka!
Vet hur du har det.
Ta nu bara och fixa om dig själv.
Mys med lite ljus och ät lite gott.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards