lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 21 november 2014

Av lena-i-lyckebo - 21 november 2014 18:35

 
  


Härliga November med vita vidder och myspysbelysning inomhus. Jodå, jag gillar denna tid så länge solen skiner den korta stund som den hinner med innan den faller ner under horisonten. Jag har massor med idèer och har greppat penslarna för nu är Lena på gång  . Köksbordet har slipats ned och fått massor med nya lager gammeldagsvit lackfärg på sig och även kryddlampan fick sig en omgång. Ett sätt att förnya och samtidigt njuta av att få jobba med sånt som jag gillar och samtidigt kopplar jag av på mitt sätt.


Jag bloggar väldigt blygsamt just nu men kikar in ofta. Min tillvaro är lite kaotisk för mamsen mår allt sämre och jag har fullt upp. Än så länge bor hon själv men oro och rädsla för att hon ska fara illa med att trilla omkull mm gör mig stressad och jag har svårt att koppla av på mina lediga stunder. Jag är hos henne under luncherna och gör ärenden efter jobbet åt henne så när jag kommer hem är klockan sen och jag är slut i rutan. Nu i veckan som kommer ska detta styras upp med mera hjälp från hemvården för jag känner att situationen börjar bli mer än ansträngd. Att ta hela ansvaret själv för en sjuk anhörig och finnas till är ingen lek kan jag säga men man gör det av kärlek men luften börjar gå ur mig....

 

 


Visst är det en vacker tid, lite dunkelt men allt badar i ett blått sken.....Himlen reflekterar mot snön och naturen blir magisk  ....Jag såg första skotern åka efter älvstranden förra helgen...isen börjar bli tjock..l.

 

 


Inte mycket vitt ännu men vi pingviner här uppe ovanför Polcirkeln vet vad som komma skall...härligt...


 

Jag har städat efter jobbet och hela huset doftar såpa....nu ska jag ta helg och bara koppla av..


 

Bäst att hålla sig uppe på fåtöljen då snabeldraken är i farten..  

 


 

 

Toalettfönstret har fått sina julgardiner...är ute lite i förväg....


 


 

I kväll har jag "tjejfredag", maken äter julbord med jobbarkompisarna och jag myser med hundtöserna. Det känns gott och jag pysslar med att ta fram julpyntet som ska upp nästa vecka...livet rullar på....

 

 

Kram och kärlek........



 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards