lena-i-lyckebo

Alla inlägg under oktober 2014

Av lena-i-lyckebo - 2 oktober 2014 17:46


 


Tisdagen blev en semesterdag då jag och mannen i mitt liv åkte till fjälls för att jaga Ripa med Zunni. Några mil före Karesuando så svängde vi av till en fjällväg som leder oss till ett favoritställe som vi åker till varje år. 37 mils resa, tur och retur, men så värt all bensin för fjällen där är helt fantastiska. Längre norr i Sverige kan det knappast bli..se röda punkten.....


 


Pauser måste man ta och aldrig smakar kaffet så gott och skinksmörgåsen som ute i fjällvärlden, hög frisk luft och en tystnad som man bara kan uppleva där. Man blir harmonisk och rensar tankarna...


 


Renskötarna har två läger med stugor så långt in i fjällen som vi var och fyrhjulingslederna upp till renvaktarstugorna har gjort stora sår i markerna. När man traskar många kilometrar för att komma dit man ska så önskade man att få ta med egen maskin men det är förbjudet för "icke renägare"  


 


Sista rasten innan vi skulle gå ner från fjället så såg vi en Fjällrävslya, små söta tassavtryck överallt avslöjade ägaren. Vi stannade där och satt en lång stund och njöt av att ha fått se detta.


 


Dessa små tjejer är våra guldklimpar i livet, Tuva-Lisa har hunnit fylla 4 år och lilla Moa 1.  Det är underbart att hälsa på hemma hos dom för töserna kastar sig om min hals och är så lyckliga....jag känner mig så rik och behöver inga mera guldpengar i guldkistan...



     

Ute är det sju grader varmt i kväll, vintern kom av sig och gräset fortsätter att växa och grönska. Jag ska i alla fall inte klippa den mera i år och blundar tills snön kommer åter  .

 

Mamma har fått gikt i foten och i dag var vi på sjukhuset i två timmar för provtagning mm, stackars min lilla krake som drabbas av än det ena och andra. Jag hoppas att jag blir lika stark som henne på ålderns höst för hon klagar aldrig.........



Lena   

 
  


Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards