lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

Slappt och ledigt i Lyckebo....

Av lena-i-lyckebo - 18 oktober 2014 14:43


    


Hundarna har förstått hur en lördag ska avverkas och kikar bara upp med ena ögat då husse och matte stökar på, både inne och utomhus. Vädret är underbart, solen skiner och graderna är på nollan. Snön har inte kommit ännu och nu är allt klart på gården...Vintern får gärna starta..  


 

Zunni älskar min fåtölj och har sin alldeles egen stil när hon sover. Kanske även jag skulle testa den ställningen, ser störtskönt ut  


 

Skälla var med husse på Tjäderjakt i går och hon är trött i dag efter allt spring i tallskogen.


 


Towe passar också på att ta en lugn lördag.  Surströmming blir det till middagsmat och det vattnas i munnen bara jag tänker på det.  Städat och fint är det inomhus och jag ska koppla av resten av dagen.  I morgon kommer lillbrorsan hit från Sandviken, han ska bo i sin stuga nere vid älven och stanna i två veckor. Gissa en som är glad...Jo jag...finaste syskonet mitt  


 

 
 
Ingrid

Ingrid

18 oktober 2014 15:53

Oh,så fina bilder på dina hundar.Här är så enormt tomt hemma utan
Nellie.Ha en fin avkopplande helg tillsammans med dina nära o kära.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun

18 oktober 2014 16:40

Har sällan sett något så avslappnat sällskap! Antar att du också intar samma pose efter att ha gjort så fint?
Jättemysigt, sauna sen kanske? Kan känna doften, vad jag däremot inte alls vill känna är doften av snö i luften, fy tusan måtte det dröja många månader, verkar lovande 15 plus idag..

 
pearl1

pearl1

20 oktober 2014 08:54

"Vicka" tröttisar till hundar...LoL... Vad härligt att påbörja en ny vecka o veta att det är fint o rent hemmavid...Du, är såå duktig i allt du företar dig....Ha en bra start på denna måndag..Kram

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards