lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av lena-i-lyckebo - 18 oktober 2014 17:35


    
     


Tänk att så små saker kan göra någon annan lyckligt glad. Jag hittade två 1000 bitars pussel i förrådet och tänkte direkt på en gammal man som bor granne, tvärs över vägen, från oss. Travade dit med en skriven lapp som jag tejpade fast på ena lådan för han var inte hemma just för tillfället...För en stund sedan så plingade det på dörren och en tacksam farbror med brett leende gav mig en kram.......en vänlig gest och lite omtanke kan förgylla en dag för vem som helst.......  


 

Av lena-i-lyckebo - 18 oktober 2014 14:43


    


Hundarna har förstått hur en lördag ska avverkas och kikar bara upp med ena ögat då husse och matte stökar på, både inne och utomhus. Vädret är underbart, solen skiner och graderna är på nollan. Snön har inte kommit ännu och nu är allt klart på gården...Vintern får gärna starta..  


 

Zunni älskar min fåtölj och har sin alldeles egen stil när hon sover. Kanske även jag skulle testa den ställningen, ser störtskönt ut  


 

Skälla var med husse på Tjäderjakt i går och hon är trött i dag efter allt spring i tallskogen.


 


Towe passar också på att ta en lugn lördag.  Surströmming blir det till middagsmat och det vattnas i munnen bara jag tänker på det.  Städat och fint är det inomhus och jag ska koppla av resten av dagen.  I morgon kommer lillbrorsan hit från Sandviken, han ska bo i sin stuga nere vid älven och stanna i två veckor. Gissa en som är glad...Jo jag...finaste syskonet mitt  


 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards