lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

En fin Söndag i mitt liv..

Av lena-i-lyckebo - 12 oktober 2014 19:13


 



Härliga underbara barnbarnen var glada då vi dök upp i dag. Tuva-Lisa var med sin mamma i butiken som snart startas upp och hon ville direkt följa med fammo och faffa hem till sig då vi skulle åka därifrån. Vi var dit en sväng för att lämna stänger som maken tillverkat för klädupphängning och dessa togs varmt emot. Först skulle hon visa oss allt som hennes mamma fått skänkt av Kirunaborna och vi låtsades att hon skulle handla av mig...fantasin flödade och vi hade nog lika roligt, hon och jag. En snabb visit blev det även till mamsen för omläggning av hennes fot och Tuva-Lisa var med och lekte en stund med leksaker som jag tidigare har fört dit.


 


Moa, 1 ,5 år är en härlig tjej. Hon pratar inte nämvärt men har ett kroppspråk som inte kan misstolkas. "Men fammo, varför ska du fota mig mitt uppe i en bra barnfilm". En varmare kram när vi åkte därifrån visade att hon föråtit mig  


 


Faffa och barnbarnet...en härlig syn och jag blir så varm om hjärtat. Så mycket kärlek så det svämmar över......



I morgon startar en ny arbetsvecka, jag har aldrig "söndagsångest" och längtar faktiskt efter jobbet. Under helgerna så får jag ofta nya idèer och ska sätta tänderna i projekt som poppat upp. Ett arbete där det är fritt att göra om och det är fria händer att testa nya sätt att förbättra för oss som arbetar där...underbart.

 

 

Ha en skön kväll och puss på pannan då det är dags att sussilulla


 

 
 
Ingen bild

nyckelpigan

12 oktober 2014 20:27

Jag har inte heller söndagsångest - älskar ju mitt jobb - men visst är det skönt att vara ledig också. Söta och goa barnbarn du har. En gudagåva och det är en ynnest att få ha dessa små liv omkring sig. Gonatt Lena - jag går nog också snart till sängs. Kram

 
gun

gun

12 oktober 2014 21:18

Jag har nog söndagsångest.... fast jag gillar mitt jobb:).
Tycker att helgerna bara rusar förbi hos mig.
Härliga barnbarn som du har. Förstår att ni njuter av dem.
Du är duktig på att animera.
Hoppas du får en fin arbetsvecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.sesen.se

 
pearl1

pearl1

13 oktober 2014 14:26

Här, räknas dagarna/månader/år till jag kan ta pension.....!!

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards