lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av lena-i-lyckebo - 12 oktober 2014 19:13


 



Härliga underbara barnbarnen var glada då vi dök upp i dag. Tuva-Lisa var med sin mamma i butiken som snart startas upp och hon ville direkt följa med fammo och faffa hem till sig då vi skulle åka därifrån. Vi var dit en sväng för att lämna stänger som maken tillverkat för klädupphängning och dessa togs varmt emot. Först skulle hon visa oss allt som hennes mamma fått skänkt av Kirunaborna och vi låtsades att hon skulle handla av mig...fantasin flödade och vi hade nog lika roligt, hon och jag. En snabb visit blev det även till mamsen för omläggning av hennes fot och Tuva-Lisa var med och lekte en stund med leksaker som jag tidigare har fört dit.


 


Moa, 1 ,5 år är en härlig tjej. Hon pratar inte nämvärt men har ett kroppspråk som inte kan misstolkas. "Men fammo, varför ska du fota mig mitt uppe i en bra barnfilm". En varmare kram när vi åkte därifrån visade att hon föråtit mig  


 


Faffa och barnbarnet...en härlig syn och jag blir så varm om hjärtat. Så mycket kärlek så det svämmar över......



I morgon startar en ny arbetsvecka, jag har aldrig "söndagsångest" och längtar faktiskt efter jobbet. Under helgerna så får jag ofta nya idèer och ska sätta tänderna i projekt som poppat upp. Ett arbete där det är fritt att göra om och det är fria händer att testa nya sätt att förbättra för oss som arbetar där...underbart.

 

 

Ha en skön kväll och puss på pannan då det är dags att sussilulla


 

Av lena-i-lyckebo - 12 oktober 2014 09:03

 

 

Söndag, varför går helgerna så fort? . Vi ska ge oss upp till stan om ett tag för att först kika in hos mamsen som har gikt i ena foten och det har tydligen runnit ut var och blod ur en blåsa nedanför stortån. Kanske infektionen har gett sig och hon kan börja äta förebyggande medicinen. Tar med förband mm och vill se hur såret ser ut. Sen blir det barnbarnens tur att få våran uppmärksamhet några timmar. Efter såna besök mår jag alltid så bra och känner lycka och kärlek omkring mig.

 

Ute är det gråmulet och graderna ligger på - 1,5..........

 

Må bäst..........  

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards