lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Pynt och mys...

Av lena-i-lyckebo - 11 oktober 2014 14:43

 

 

 

Tjosan sån fart det varit på mig i dag, en lördag full av välbehag. Efter lite städning inne så var det dags för utgång. Krattningen är gjord och sen har jag pyntat lite överallt på gården. Bäst att passa på medan det är lite värme i luften och snöfritt. Japp, ni läste rätt, inte en snöflinga finns på marken i dag och nu känns det som höst igen och inte vinter?

 

 

 


Utegruppen får stå kvar som den är i vinter, allt är under tak och det känns mysigt att ha det som om det vore sommar. En "vinterbukett " pryder glasbordet. Det är superkul att göra fint.....  



 




Blomlådorna har granris som jag satt små bär i och belysningen är på plats. det är mysigt när det glimmar på framsidan när mörkret faller.

 

 

 

Towe och Zunni blev hemma med mig medan husse och Skälla var på jakt. Tänka sig att lilla gumman är över 8 år nu och lika barnslig som en valp. Min älskade Bearded Collie som är min skugga, vart jag än är hemmavid.

 

 

 

 

Nyponrosbuskarna är proppfulla med nypon och jag funderade ett tag på att plocka bären för att sen torka dom. Har hört att det ska vara nyttigt men så blev det inte i år. Kanske jag gör detta nästa höst och blir odrägligt pigg efter förtäring...läste på internet att alla sorter är ätbara men inte alla är goda....Nåja, buskarna är i alla fall uppbundna nu så dom inte tyngs ner av snön som kommer.

 

 

 

 

Det är dags att förbereda middagsmaten innan magen gör uppror, det blir köttbullar med gräddsås och mandelpotatismos i dag....mums.

 

 

 

Må bäst........  

 

,

 
 
Ingen bild

Gun

11 oktober 2014 16:04

Va roligt att du är tillbaka! Har verkligen saknat dina inlägg, men förstår att det inte är så lätt att hinna och orka med allt, sen är det ju jättetråkigt att din mamma är dålig, förstår att oron tar på krafterna.Men förlora inte hoppet, man kan mycket inom sjukvården även om det klagas på den...

 
Louise

Louise

11 oktober 2014 20:40

Oj, så fint du har gjort det ... Det enda jg gjort idag är att tvätta några maskiner. Inget som märks. Har bara njutit av höstsolen och att roa mig vid ritplattan ...
Skäms faktiskt ... :S

Vet inte om du såg min kommentar, och jag hoppas att du försöker kommentera igen. Vill gärna veta vad du har för problem med det ...
Kram

http://imitttankerum.wordpress.com

 
pearl1

pearl1

12 oktober 2014 12:10

Vad mysigt du har fixat till det....

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards