lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av lena-i-lyckebo - 11 oktober 2014 20:35

 

 

 

En bastukväll med mannen i mitt liv blev det och jag var först klar och pustar ut....ren och trötter. I morgon ska vi hälsa på småttingarna och njuta av att vara fammo och faffa, små knubbiga armar runt halsen och bus hela eftermiddagen...det är livet .

 

 Det är oerhört vackert ute i mörkret i kväll, hus och stugors lampor speglar sig i älven och månen lyser klotrund på himlavalvet. Jag ska slita mig från köksfönstret och kika på lite TV innan det är dags att nanna kudden.

 

 

Puss på pannan och sov gott när det är dags.....  



.

Av lena-i-lyckebo - 11 oktober 2014 14:43

 

 

 

Tjosan sån fart det varit på mig i dag, en lördag full av välbehag. Efter lite städning inne så var det dags för utgång. Krattningen är gjord och sen har jag pyntat lite överallt på gården. Bäst att passa på medan det är lite värme i luften och snöfritt. Japp, ni läste rätt, inte en snöflinga finns på marken i dag och nu känns det som höst igen och inte vinter?

 

 

 


Utegruppen får stå kvar som den är i vinter, allt är under tak och det känns mysigt att ha det som om det vore sommar. En "vinterbukett " pryder glasbordet. Det är superkul att göra fint.....  



 




Blomlådorna har granris som jag satt små bär i och belysningen är på plats. det är mysigt när det glimmar på framsidan när mörkret faller.

 

 

 

Towe och Zunni blev hemma med mig medan husse och Skälla var på jakt. Tänka sig att lilla gumman är över 8 år nu och lika barnslig som en valp. Min älskade Bearded Collie som är min skugga, vart jag än är hemmavid.

 

 

 

 

Nyponrosbuskarna är proppfulla med nypon och jag funderade ett tag på att plocka bären för att sen torka dom. Har hört att det ska vara nyttigt men så blev det inte i år. Kanske jag gör detta nästa höst och blir odrägligt pigg efter förtäring...läste på internet att alla sorter är ätbara men inte alla är goda....Nåja, buskarna är i alla fall uppbundna nu så dom inte tyngs ner av snön som kommer.

 

 

 

 

Det är dags att förbereda middagsmaten innan magen gör uppror, det blir köttbullar med gräddsås och mandelpotatismos i dag....mums.

 

 

 

Må bäst........  

 

,

Av lena-i-lyckebo - 11 oktober 2014 07:39

 


God morgon alla morgonpigga människobarn. Jag vaknade före klockan sex och var hungrig. Maken hade kokat morgonkaffet och min mugg stod och väntade på mig...kärlek  . Han och Skälla ska ut i granskogen för jakt på Tjäder men jag stannar hemma denna gång, har lite måleriprojekt åt sonhustrun till hennes butik.


Uppe i stan har snön lagt sig men här ute i Lyckebo är det snöfritt än så länge. Kanske jag hinner kratta upp löven efter Rönnen, jag brukar bara ta dessa för det är som ett tjockt täcke runt trädet på gräsmattan och det kväver gräset som ligger under.


Ute är det -1,3 och vindstilla, himlen är mulen.


 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards