lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Vårrullar...mums.

Av lena-i-lyckebo - 5 september 2014 16:10

 


I dag kom finaste lillebrorsan på surströmmingsmiddag men jag valde att äta annat än gubbsen. Vårrullar med fyllning bestående av nötköttfärs, vitkål, morötter och purjolök ...mums.


     

Min förkylning fortgår men hostan har avtagit, tack och lov. Många nätter har jag suttit uppe för mag och ryggmusklerna har gjort förbenat ont under attackerna. I dag har jag whiskeyröst och nosen är tjock men det går i alla fall åt rätt håll. Andnöden är inte lika besvärlig och Bricanylen verkar ta bättre, det finns hopp om livet  .

 

Ute är det skymning nu vid 20.00 och jag har tänt lyktorna vid grindarna. En månad som jag älskar är här och jag börjar boa in mig inför kommande vinter. Vi har plockat in sommarprylarna förutom badpoolen. Nästa helg ska vi faktiskt bada ute i mörkret en sista gång och sen får vi snällt vänta till nästa sommar igen men då i en mycket större bassäng. Grillplatsen på gården har fått en ansiktslyftning, stora renhorn är uppsatta på väggen och där hänger värmeljuslyktor. Många mysiga mörka kvällar ska vi sitta där och grilla lite korv mm och njuta av livet.

 

 

Kramelikramen.......  



 


 
 
Ingen bild

pearl1

6 september 2014 06:07

Hej.. Låter jättemysigt med "nattabad" till levande ljus...Njut...!!!

 
Eleonor

Eleonor

7 september 2014 00:08

Krya på dig vännen

http://surridrr.wordpress.com

 
Ingen bild

Gun

7 september 2014 03:59

Ja visst är det lite speciellt nu när mörkret sänker sig över oss på kvällarna, gillar hösten så länge träden har kvar sina löv, men november urk...

 
terriermatte

terriermatte

9 september 2014 13:34

Hejsan vännen.
Hösten är min årstid också. Häruppe i norr är hösten extra vacker med alla färger.
Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.
Kramar ifrån Marina och bebbarna

http://terriermatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards