lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av lena-i-lyckebo - 22 augusti 2014 16:23



 


Det duggregnade när vi klev upp i ottan men vi bestämde oss för att packa ryggsäckarna och ge oss i väg till fjällen. Uppehåll och sen solsken blev det och 9 kilometer i benen. Det är inte jaktstart förrän på måndag men våran tur gick ut på att träna Zunni inför Ripor. Hon är oerfaren ännu men skötte sig galant, husse var mäkta lycklig över att hon äntligen förstod att visa med hela kroppen vart dessa hönsfåglar tryckte. Vi hittade en stor kull på ca 10 fåglar.

 

Fjällnaturen är magnifik, man tror att saker och ting är hur långt borta som helst men ändå är det nära. Det finns inga hus eller annat som man kan jämföra och måtta och det är en tjusning i sig.

              


Så här trött kan man bli efter all upphetsning och spring. Vattning och pausvila ofta är ett måste för både folk och fä......

 

 


Kalfjäll, älskar naturen och tystnaden.



Ett och annat Hjortron slank ner i min mage, himmel så gott och nyttigt.

 


I kväll blir det bastubad efter all svett som dröp på uppvägen till fjället. En stigning på ca 160 höjdmeter i ca 2,5 kilometer. Gissa om jag är nöjd med mig själv, det kändes knappt i benen fast jag inte tränat nåt innan  . Minus åtta kilo kroppsvikt har gett mig lättare kropp att transportera , bara att köra på med 5:2...absolut  


 




Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards