lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 27 april 2014 18:00

Sooooolsken även denna dag....  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 15 april 2014 07:02

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Sooooolsken även denna dag....

God morgon gott folk. Här i Lyckebo skiner solen från en babysocksblå himmel och snön kämpar för att hålla sig kvar. Asfalten har kommit fram på gården så nu går det med en rasande fart på snösmältningen och snart har vi barmark igen.

En god nattsömn blev det och jag är laddad inför en ny dag, det blir en bra sådan för det bestämde jag mig för innan fötterna var ur sängen{#}.

Må bäst................

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Sooooolsken även denna dag....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Sooooolsken även denna dag....

Permalink

Så kom dom ...  (Mitt i livet) Publicerat måndag 14 april 2014 20:10

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Så kom dom ...

Äntligen, svanar flög längs med älven i ottan och jag kände mig jublande glad. Sicken fin start på dagen när man får se efterlängtade sommarfåglar på väg upp till strömmande vatten. Vi har haft ett vackert väder och solsken hela dagen lång. Synd bara att man inte kunnat vara ute och sola men jobbet är viktigt i sig och jag är tacksam över att ha ett sådant att gå till varje dag.

I morgon ska det tydligen bli hårt väder här uppe hos mig och nederbörd, förmodligen snöfall men det är man så van vid. Vi brukar säga att nysnö så här års städar bort den gamla och nog är det sant.

Vi är trötta i kväll så det är inte länge kvar innan det är dags att sussilulla. Snart är det ledighet och dagarna dit går rasande fort.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Så kom dom ...

Permalink

Nya regler men det skiter vi i......  (Annat smått och gott) Publicerat måndag 14 april 2014 06:19

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nya regler men det skiter vi i......

Så var det dags att ändra på regler igen, inte ens Blåkulleresan får vara ostörd. Nåja alla brudar....vi struntar i detta spektakel och kör på som alla andra år{#}{#}.

Permalink

Grät i morse  (Mitt i livet) Publicerat söndag 13 april 2014 20:18

 

Såg detta fantastiska frieri i morse och kunde inte hålla borta tårarna. Tänk sånt jobb han lagt ner med deras släkt och vänner och hur mycket träning innan. En sån fantastisk man..såklart hon svarade Ja{#}

Permalink

Ja det är våren som har kommit igen.....  (Så här bor jag) Publicerat söndag 13 april 2014 18:49

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ja det är våren som har kommit igen.....

Rackarns sån fin dag vi haft, vårvärme och utevistelse precis hela söndagen. Det hettar i ansiktet av solbrännan och vi är härligt trötta efter all frisk luft. Brorsan med fru hälsade på under förmiddagen och sen var vi över till grannen som fyllde 60 i går. Altanvistelse såklart för ingen vill vara inne såna här dagar. Äldsta sonen kom också hit och hjälpte till med snöröjningen och förstås stannade han till middagsmaten.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ja det är våren som har kommit igen.....

Den första nyvakna flugan och jag förundras över deras förmåga att kvickna till så fort det blir varmt. Dom överlever stark kyla under vinterndvalan och är hur pigga som helst när det är dags.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ja det är våren som har kommit igen.....

Här har vi suttit och gottat oss under pauserna. Verandan mot älven är ren från snö och is så nu ska det köpas nya utemöbler dit, längtar{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ja det är våren som har kommit igen.....

Woow tycker Zunni som inspekterar vårat jobb, nu kan hon ligga där i solen under dagarna och samtidigt spana ut över nejden.

Vi slappar i kväll och laddar inför dom sista tre arbetsdagarna innan Påsklovet startar. Det ska bli så skönt att få vara ledig i fyra och en halv dag och bara göra vad man vill.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ja det är våren som har kommit igen.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards