lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 27 april 2014 17:57

Hmm, tid? vad är det?  (Gulligt) Publicerat fredag 11 april 2014 16:06

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?

Hej och tjosan. Jag har haft fullt upp och inte stannat upp mera än för sömn dessa dagar som gått. Heltidsjobb, barnpassning, inköp med mamsen samt läkarbesök...även där med mamma så bloggen har fått vila. I går fick jag även rycka in akut vid lunchen för sonen som är ensam med barnen behövde hämta kvarglömda saker på dagiset. Maken har jobbat ända till sena kvällarna och jag har haft hundarna hemma som väntat på husfolket, dom har ju sina matklockor och förstår inte att ibland så blir det lite annorlunda tider.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?

Så här glad var Tuva-Lisa när fammo kom i går. Hon var hemma från dagis för feber och hosta spökade när jag skötte pigorna under eftermiddagen på onsdag. Hon var pigg igen men fick stanna hemma för att krya på sig.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?

Älsklingen Moa har lärt sig att säga heiiii när man kommer, en glad liten tös som älskar att gosa i famnen.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?

Vi har nästan 8 grader varmt i skuggan och det var rena bassängen på parkeringen utanför lassarettet. Nu går det undan och man inser att snön snart är ett minne blott. Fotot är utanför mitt jobb mitt i stan. gruset ligger kvar där is och snö funnits.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?

I kväll ska jag koppla av och inte göra nåt speciellt, måste gå ner i varv och tänka på mig själv. En bastu och umgänge med min äkta hälft kommer att få ner min puls och jag ska sova gott i natt. Har gjort det jag kan för dom jag älskar och en skön känsla är det att kunna ställa upp{#}.

Nu kanske en lugn och avkopplande helg stundar då jag får städa och vara ute om dagarna...hoppas verkligen att vädret blir fint....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hmm, tid? vad är det?

Permalink

"Fammo Lena"  (Gulligt) Publicerat onsdag 09 april 2014 19:22

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 'Fammo Lena'

En inte allt för storslagen dag som Nobelpriset eller annat som anses som en världshändelse har skett i mitt liv i dag men för mig är den mera värd än så.......

"Hej fammo", en jublande glad Tuva-Lisa mötte mig utomhus på dagis i dag och ville visa mig allt som dom hade på förskolegården. Solsken och härligt väder fick alla dagisbarn att vistas ute och jag kände mig så stolt över denna lintott till barnbarn. Dom hade gula västar på sig för att synas och det var full rulle. Alla ropade på mig.."fammo ..titta här" och jag fick frågor som...vem ska hämtas. Tuva-Lisa märkte detta och ville understryka att jag faktiskt har ett namn och när hon stod högt uppe på en snödriva så hojtade hon..."fammo LENA" och ett stort leende strålade i hennes ansikte{#}. Hon visade också att hon kan gunga högt utan hjälp och jag förvånades över hur fort hon utvecklats sen förra sommaren. Vi hade mycket att prata om på hemvägen för det hade varit Påskfest på dagis. Påskharen hade hälsat på och hon hade blivit rädd och gråtit en smula men han hade med sig paket så då var han lite snäll, finaste gumman min{#}. Det är inte lätt att vara liten och hänga med på allt tossigt som vi vuxna hittar på.

Moa var glad som alltid och ville kelas med mig så fort hon hade chansen. Den tösen är en glad prick och är så nöjd hela tiden. Världens lättaste barn att sköta och jag är så nöjd över dagen som som snart gått. Trist bara att båda är förkylda ännu och innan jag for därifrån så hade Tuva-Lisa fått feber och hostade rejält. Peppar peppar, måtte det inte vara smittsamt för jag har ju Påsken och utevistelse i sikte.

En afton med andhämtning står på agendan och sen är det bums i säng. Kom hem vid 18.00-tiden så kvällen blir kort, har ju varit igång sedan 05.10 och batterierna är snart urladdade.

Puss på pannan och god natt när det är dags......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta,

Permalink

-5 och ishalka  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 09 april 2014 06:20

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -5 och ishalka

God morgon gott folk. Sitter och kikar ut över nejden med härligt morgonkaffe som väcker livsanden i mig efter en god nattsömn. Maken har åkt iväg till jobbet och jag ska göra detsamma om en timma.

I dag ska jag ha en fin eftermiddag med två små tjejer som jag älskar så hjärtat svämmar över. Jag har mina vingar över dom och töserna gör livet så meningsfullt och färgglatt. Hoppas att sonhustrun får en trevlig resa till huvudstaden och kan njuta av att göra något helt annat än vara hemma i vardagen några dagar.

Ute är det -5  och molnigt så någon sol blir det förmodligen inte i dag. Det är ishalka överallt där solen inte lyckats tina bort snön  så man får trippa fram varligt och gå där det är sandat i stan.

Kramelikramen..........Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -5 och ishalka

Permalink

På rätt väg, så stolt över mig själv.....  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 08 april 2014 20:21

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, På rätt väg, så stolt över mig själv.....

Fniss, ett glädjetjut blev det då jag ställde mig på vågen i morse...jag har nått ett delmål och hela dagen har gått som en dans i solsken fast den inte har varit framme{#}. Fasiken Lena, du är bäst och nu kör jag vidare till nästa steg.

I morgon ska jag vara barnvakt efter lunch. Tuva-Lisa är på dagis då jag kommer så jag och Moa ska hämta henne vid tvåtiden. Kan tänka mig att tösen tycker det är spännande att fammo kommer och det är lika roligt för mig att se hur hon har det där. Vi har säkert mycket att prata om under promenaden tillbaka och jag misstänker att jag inte får en syl i munnen{#}.

I dag har jag fixat en ny fjärrkontroll till mammas TV, hon har tappat den gamla i golvet så den slutade fungera. Oteknisk som jag är så fick jag ringa äldsta sonen och be om hjälp att programmera den nya och nu funkar allt som det ska. Mamma kunde bara se en kanal och så ska hon inte ha det, vi hjälps åt när det dyker upp problem..allt går att lösa.

Maken slumrar i fåtöljen efter en lång arbetsdag och jag känner mig också trött i kväll. Vi ska lägga oss tidigt så "batterierna" är fulladdade i morgon, det blir en rolig och fartfylld onsdag.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, På rätt väg, så stolt över mig själv.....

Permalink

-17 i morse  (Mitt i livet) Publicerat måndag 07 april 2014 19:11

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -17 i morse

God afton i stugor och torp. I morse hade vi -17 grader men så fort solen steg upp så steg också temperaturen snabbt. Det har plaskat och stänkt under bilen på hemresan men nu sjunker graderna igen.

 Jag hade tänkt åka och kika in hos mamsen efter jobbet i dag för vi har inte sett varandra alls under helgen. Planen ändrades snabbt då jag ringde maken och han var redan hemma. Vi har knappt setts på 14 dagar, förutom innan jobbet och strax innan läggdags så det blev hemresa i stället. Det var mysigt att sitta och äta tillsammans för en gångs skull och prata lite om dagen som varit. Mammabesöket gör jag i morgon till lunch i stället.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -17 i morse

Skälla sitter utanför köksfönstret och spanar ut över älven. Snödrivan är nästan jäms med fönsterblecket efter att snön som fallit under vintern har hasat ner. Det ser konstigt ut då hundarna springer förbi och man hajjar till varenda gång.

Nu blir det soft efter en hejdundrande hektisk dag på jobbet, fastar gör jag i dag men ingen hunger visar sig. Magen är plattare än på länge och kilona minskar allt eftersom. Mina portioner är numera hälften av vad jag har kunnat stoppa i mig och det är fantastiskt...jag kämpar på mot målet som jag lagt upp {#} {#}


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -17 i morse

2 fans 5 kommentare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards