lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 29 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 29 mars 2014 20:07

Njutit av denna dag....  (Gulligt) Publicerat lördag 29 mars 2014 18:16

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Njutit av denna dag....

Hej på dig som kikar in. Jag har haft en fin dag tillsammans med mina barnbarn och dagen började tidigt. Vaknade vid sexsnåret och städade här hemma innan jag for upp till stan. Köpte lördagsgodis till Tuva-Lisa och lite lunch som jag stoppade i mig när jag kom dit. Båda barnen var förkylda och snoriga men T-L hade börjat krya på sig. Lilla Moa hade feber ännu och var hängig men hon är otroligt snäll den lilla damen och vilade i fammos famn långa stunder

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Njutit av denna dag....

Sonen bjöd på grillat till middagen och även äldsta sonen kom dit för att äta festligt. Tuva-Lisa och hennes pappa Jonas fixade maten.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Njutit av denna dag....

En lyxig känsla är det i lilla familjens villa efter ombyggnaden. Stora glasdörrar vetter ut mot baksidan av gården från köket och vi som var inomhus kikade på grillningen som om också vi var ute.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Njutit av denna dag....

Jag och prinsessan har haft roligt och var ute i över en timma i solgasset. Vi gjorde en trappa in snön så att man kan kliva upp på verandan och njöt av varandras sällskap. Det är så roligt att surra med denna treåring och hon är så lycklig när hon får vara ute och leka igen efter febern.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Njutit av denna dag....

Maken har kommit hem nyss efter att jobbat sen fem i morse. Vi hinner inte umgås särskilt mycket under denna period men det är ju inte för evigt. Kram och ha en fin kväll......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Njutit av denna dag....

Permalink

Fredag eftermiddag.....  (Mitt i livet) Publicerat fredag 28 mars 2014 16:38

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fredag eftermiddag.....

Kålpudding till mig och sonen och ugnsgrillad karrè til maken, här lagas det två rätter. Vi har liksom inte kunnat enas om vad som är godast så då blev det som det blev. Maken har varit ledig i dag, veckovila, och sen jobbar han hela helgen. Jag ska försöka kika in hos lilla familjen där det är sjukläger under lördag eller söndag, hoppas att töserna är smittfria och att deras feber gått ner. Både sonen och sonhustrun är  och trötta efter många nätter med febriga barn och det finns andra bekymmer just nu i deras familj, livet är inte lätt alla gånger. Orsaken kanske jag skriver om senare för jag vill ha deras OK innan det plintas ner.

Vi har sex grader varmt i dag, det töar för fullt och det känns fantastiskt. Redan i morse vid femsnåret så droppade det från taket och det var dagsljus{#}.

God mat, sen en skön stund i bastuvärmen med min finaste blir det i kväll...........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fredag eftermiddag.....

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards