lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 26 mars 2014 18:59

Zzzzz strax  (Mitt i livet) Publicerat måndag 17 mars 2014 21:42

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Zzzzz strax

En kvällshälsning från mig...-21 grader är det ute så det ska bli skönt att krypa ner i varma sängen för sista refrängen. Mår  OK igen och känner mig nöjd med tillvaron, längtar till jobbet men stannar hemma en dag till. Matlusten är tillbaka och i morgon ska jag laga torsk med krossade tomater och massor med dill i, mums.

Puss på pannan och..Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Zzzzz strax

Permalink

Ogillas av hundarna...........  (Mitt i livet) Publicerat måndag 17 mars 2014 18:53

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ogillas av hundarna...........

Åhhh så skönt, jag har ätit mat under dagen och har börjat känna mig rastlös, ett friskhetstecken och det betyder att jag snart är i form igen. Tröttheten är förstås naturlig efter magsjukan men det är nog över i morgon efter en natt med bra sömn{#}. Om jag inte misstar mig så bör man vara hemma 48 timmar efter att sjukan stannat upp så på onsdag är jag på jobbet igen om allt går som det ska.

Hundarna har rännt ut och in under dagen, dom har blivit bortskämda med varma dagar och ogillar tempen som vi har för närvarande. Nu sjunker termometern och -15 är inte kul tycker dom. På ett sätt tur i oturen att matte och husse inte jobbar så att dom får mysa inomhus.

Ha en skön afton...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ogillas av hundarna...........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ogillas av hundarna...........

Permalink

Uppskattar årstiden....  (Så här bor jag) Publicerat måndag 17 mars 2014 12:41

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Graderna har stigit ute tack vare solen och Skälla njuter på verandan. Det är bara -10 i skuggan så jag ska inte klaga. Är inte ute själv utan försöker friskna till och dricker mycket vatten. Huvudvärken kommer nog av vätskebrist och släpper säkert under dagen.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Våran veranda mot älvsidan är fullproppad med snö, där kan man inte sitta förrän i slutet av April.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Men nog är vårvintern allt underbar ändå.....{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Uppskattar årstiden....

Permalink

Bättre i dag, tack och lov  (Mitt i livet) Publicerat måndag 17 mars 2014 08:50

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bättre i dag, tack och lov

Blev hemma i dag efter gårdagens kräkningar, darrig och konstig i hela kroppen men förmodligen vätskebrist. Ska "vattna" upp mig under dagen så kommer jag i balans igen. Makens mage är bättre men även han är hemma för att inte smitta sina arbetskamrater.

-19 grader utomhus, burr. Detta är ju inget ovanligt och hör till mars månad. Ena dagen varmt och nästa iskall......Men solen skiner och det räcker långt, värre är det med polarnatt och samma kyla, då vill man bara krypa ner under täcket och gå i ide{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bättre i dag, tack och lov

Permalink

Usch.......  (Mitt i livet) Publicerat söndag 16 mars 2014 19:09

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Usch.......

Den här dagen har solen värmt fastän graderna i skuggan legat på -5. Jag har gräsligt ont i ryggen och har tagit det lugnt, mest suttit ute i solstolen och försökt att hålla mig stilla. Dom tunga säckarna i går skulle jag ha låtit maken min släpa ut men i iverns hetta så tänkte jag inte längre än näsan pekar, sån är jag{#}.

Vi har magsjuka här i Lyckebo i kväll, jag spyr och maken får ränna på toan, det är hemskt att må så illa och jag har en hink bredvid mig hela tiden...inte kul alls.

Kramis...........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Usch.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards