lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Överflyttat från BS....

Av lena-i-lyckebo - 23 februari 2014 18:52

nnu en dag till handlingarna....  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 12 februari 2014 18:38

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ännu en dag till handlingarna....

Ett stort gäsp från mig. Efter en natt med illamående och dålig sömn så vaknade jag också med halsont. Det kändes som kroppen varit på party medan jag sovit. Nåja, skam den som ger sig så jag gjorde mina vanliga morgonrutiner och kom i väg till jobbet. Nu är jag hemma igen och funderar skarpt på att borsta tänderna och sen krypa ner under täcket och kika på TV:n resten av kvällen, det låter väl skönt{#}.

Vi fastar i dag och det passade utmärkt då jag ändå har dålig matlust, enkelt som en plätt och jag är så nöjd med mig själv. I morgon är det veckovägning och jag hoppas att det visar resultat, då är det en person i Lyckebo som blir sporrad{#}.

Det är helt otroligt så mycket längre dagarna är ljusa nu, Klockan sju på morgonen är det blått på himlen och likadant när jag åker hem vid halv fem. Det liksom sjunger i kroppen och man trallar lite extra till bilradions musikBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ännu en dag till handlingarna.....

 


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ännu en dag till handlingarna....

Permalink

En alldeles vanlig dag...  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 11 februari 2014 20:34

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En alldeles vanlig dag...
 

Klockan ringer...05.10..maken stiger upp och kokar kaffe och jag hör att han släpper ut hundarna. Somnar om och hux flux så står min älskling i dörren och säger att det är dags att stiga upp och han är snart på väg att ge sig av till sitt jobb. Lite hastigt prat och sen är jag alldeles själv.

Sitter vid bordet och njuter av morgonen, kaffet smakar aldrig så gott som när man nyvaket funderar på en ny dag i livet och det är alldeles tyst i huset. Hundarna är rastade och ligger vid mina fötter och väntar på frukosten, tycker nog att matte är väldans trögstartad men vet att snart...mycket snart{#}. En hastig dusch och lite plock och sen rivstart till stan med förväntningar om en fin tisdag i sinnet. Min livsfilosofi är, tänker man positiva tankar på morgonen och bestämmer man sig för att ens dag ska bli bra så blir den också så.

Mamsen fick en lunchgäst och jag handlade mat till henne efter jobbet, lite småprat och sen hem till mitt älskade Lyckebo med dess innevånare som väntade på mig.

Puss fina maken och klapp alla vovvsen...en alldeles vanlig dag i mitt liv, och vet ni...det blev en bra dag i mitt liv....{#}

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En alldeles vanlig dag...

Permalink

Hejjar fram Per i kväll......  (Mitt i livet) Publicerat måndag 10 februari 2014 19:45

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hejjar fram Per i kväll......
 

Hej......det är sån full rulle på mig numera så jag har knappt tid att sitta still och bloggeliblogga. Kan det bero på fastedagarna?  Är fallet så är det bara att tacka och buga för jag känner mig pigg och glad för jämnan.

I morse så vaknade jag utan att vara det minsta hungrig efter att ha ätit minimalt med kolhydrater i går men gjorde ändå en engelsk frukost. Bäddade sängarna och hann valla snabeldraken  ett varv innan det var dags att åka till jobbet. Dagen rann blixtsnabbt förbi och när jag kom hem igen var äldsta sonen här. Snabbt svängde jag ihop en middag och nu har jag landat på rumpan{#}.

Det har varit nån plussgrad hela dagen och vägarna är glashala, ett ägg under gaspedalen är vad som gäller om man ska åka riskfritt. Det är puckelpist i kväll och vi ska hejja fram Kirunakillen Per Spett, vi bodde granne med honom och hans familj under åren som vi hade villan i stan. Tänk så roligt om Sverige får ännu en medalj{#}.

Ha en fin kväll.....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hejjar fram Per i kväll......

Permalink

Nollgradigt och utedag  (Så här bor jag) Publicerat söndag 09 februari 2014 15:01

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nollgradigt och utedag
 

Åhhh så läckert, vi vaknade pigga i morse och såg att graderna ute låg på nollan{#}. Det blev några timmar ute och nu är gården röjd med snö och vi har njutit av all frisk luft samtidigt som det är en fastedag. Inga som helst problem med hunger eller så och man känner sig otroligt nöjd över att få "rensa" kroppen två dagar i veckan.

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nollgradigt och utedag


Här är en dam som älskar när alla är ute tillsammans. Efter allt bus är det skönt att ligga i snön och svalka sig{#}

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nollgradigt och utedag


En hel del snö har vi men det är bara  början på februari och mycket mer ska falla innan våren.

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nollgradigt och utedag


Vitt vitt vitt...........

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nollgradigt och utedag



Ett frostigt "låtsasfönster" på uthuset.  En kul grej som jag satte upp för många år sedan,  hela väggen såg så trist ut.

Vi ska byta om och ge oss iväg upp till stan och krama om våran lilla familj, barnbarnen kanske har saknat oss. Äldsta sonen kommer hem med flyget klockan fem och han ska hämtas, skönt att allt gått bra och ingen av grabbarna har varit med om nån olycka i alperna.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nollgradigt och utedag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards