lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av lena-i-lyckebo - 9 februari 2014 10:38

Festen är över.  (Mitt i livet) Publicerat söndag 09 februari 2014 00:34

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Festen är över.
 

En mycket trevlig kväll har avverkats och vi har ätit gudomligt god mat. Hela kusinens hus var fullt av oss muntra gäster och födelsedagsbarnet var glad och lycklig. Kul är det med sånghäften och en stämma var inte den andra likt, mycket fniss och skratt.......

Vi fick skjuts både dit och tillbaka, makens jobbarkompis ställde upp och hämtade oss före fem och ett par av dom andra gästerna hade samma väg som vi på hemresan så taxinotan blev mild, annars så hade det kostat oss minst 800 kronor men det slapp vi, skönt.

Nu ska det nannas och i morgon är det en fastedag, jag ser fram mot den och vet hur bra vi mår både under och efter......

 

Puss på pannan och natti...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Festen är över.

Permalink

Härligt med Silver...  (Mitt i livet) Publicerat lördag 08 februari 2014 12:28

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härligt med Silver...


En slapparmorgon har vi här i Lyckebo och vi har följt Charlott Kalla och hejjat på.....grattis tjejen till silvret{#}. En som varit måttligt road av oss är Zunni som i stället snott mattes fåtölj och snarkat så det hörts, den hunden har sin egen stil{#}.

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härligt med Silver...


Jag ska åka till Jukkasjärvi och köpa en stor bukett tulpaner som födelsedagsbarnet Ester ska få när vi åker dit på fest. En god middag i trevligt sällskap blir våran lördagskväll och det ska bli roligt. Ute snöar det lätt och graderna visar endast -6, det är full fart på skotertrafiken nere på älven och allt känns frid och fröjd.......Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härligt med Silver...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härligt med Silver...

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härligt med Silver...

Permalink

Fyller och fyller och fyller  (Mitt i livet) Publicerat fredag 07 februari 2014 20:33

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fyller och fyller och fyller
 

I dag hade hyresvärden  på jobbet problem med brandlarmet och till slut var jag tvungen att klä på mig ytterkläderna och stänga för dagen, ljudet var olidligt och det pågick ännu då jag låste dörren, huvvaligen. En sak vore det om det hade skett med korta sekvenser men icke sa Nicke, det tjuter i öronen ännu och jag hoppas att detta går över{#}. Styrkan på decibelen törs jag inte ens tänka på{#}.

Vi har bastat i kväll och surrat om veckan som varit, en bra sådan och inga större påfrestningar för nån av oss. Jag har funderat på hur många jämna år vi har att fira detta år. Moster fyllde 85 i Januari, svägerskan har fyllt 65 och i morgon ska vi festa med kusinens fru, 60 år, i Mars har maken sin 60-årsdag och i April fyller äldsta brorsan 60 och mamma har sin 80-årsdag i Maj........{#} Det finns säkert många fler i släkten som också har jämna år men man kan inte hålla reda på allt. Dom jag nämnt ska vi fira i alla fall, pust{#}.

Nu blir det soft och mys resten av fredagskvällen, sen försvinner helgen i ett nafs{#}

 

Kramen....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fyller och fyller och fyller

Permalink

Bästa veckodagen  (Mitt i livet) Publicerat fredag 07 februari 2014 06:58

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bästa veckodagen

 

Fredag och en halv dag kvar av denna arbetsvecka....låter väl skönt{#} . Jag ska åka iväg lite tidigare för jag är ensam om ansvaret på jobbet då min kollega är ledig. Det är lite pyssel på morgonen som måste göras och då är det bra med extra tid för att slippa stress.

Ute är det -6 och svag vind, kanske helgen blir lika varm och vi kan vara ute om dagarna{#}.

 

Kramisar....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bästa veckodagen

Permalink

Smala E:10:an  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 06 februari 2014 18:19

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Smala E:10:an



I går kväll sa jag till maken att han inte behövde väcka mig denna morgon utan jag skulle nog redan vara igång när han vaknade med att göra en engelsk frukost. Så kändes det i min tomma mage då jag la mig men ack...jag var inte ett dugg hungrig när jag klev ur sängen efter gårdagens fasta. En skön känsla i kroppen har jag haft och  mår toppen. Fick ändå i mig lite av min planerade morgonmat och dagen har rullat på och jag är så glad över att jag tagit det stora klivet

Det var underkylt regn på vägen upp till stan i ottan, ändå var det -3, vindrutetorkarna fick jobba med isbildning på rutan och det var glashalt. Sånt gillar inte jag för ska det vara vinter så ska det, det är så förädiskt att köra på våra vägar som inte liknar söderns. Smala, utan mitträcke och med högt satta farter........{#}.

Nu ska vi vila här i Lyckebo och mysa med våra fyrfotingar som väntat så länge på oss i deras hundgård.


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Smala E:10:anBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Smala E:10:an

Av lena-i-lyckebo - 9 februari 2014 10:35

Kanske måste.......  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 05 februari 2014 21:30

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kanske måste.......
 

Konstigt men jag är inte trött i kväll! En annan som knappt brukar kunna hålla ögonen öppna vid niotiden är helt plötsligt en kvällsmänniska.

Jag ska i alla fall krypa ner i sängen för sista refrängen och vakna till en dag som jag tar emot med öppna armar. En arbetskompis ska klippa och frisera mig, det passar utmärkt för på lördag ska vi gratta en person som fyller 60 år och är bjudna på fest och god mat{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kanske måste.......

Permalink

Första 5:2 dagen..busenkelt  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 05 februari 2014 18:28

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Första 5:2 dagen..busenkelt

 

I morse vaknade jag med ett leende, trots att det är en vanlig onsdag, jag har bestämt mig för en livsförändring. Ett beslut som känns så jäkla härligt och med stor beslutsamhet har jag startat upp min nya kropp......Det har varit busenkelt att bara dricka Nutrilett under dagen och jag har inte saknat mat särskilt mycket. Enkelheten i det hela är att i morgon äter jag som vanligt igen och det dröjer till söndag innan jag har min fastedag igen....kan nåt vara lättare så säg? Måste också tillägga att jag varit ovanligt piggelin och på alerten som aldrig förr. I morgon så startar jag min morgon med bacon och äggröra, woow så jag ska njuta.

Mamma mår bra igen och i går köpte jag nya böcker till henne som hon lyckligt tog emot. Läslusten har kommit tillbaka och det är ett friskhetstecken. Jag är så tacksam att det vänt och att alla i min omgivning mår bra, då kan jag själv unna mig lugn och ro och koncentrera mig på mitt eget liv{#}.

Tre grader kallt har vi och så ska det tydligen vara några dagar..härligt värre{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Första 5:2 dagen..busenkelt

Permalink

Svett och glädjedag  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 04 februari 2014 19:47

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Svett och glädjedag
 

Plussgrader hela dagen, snö har ramlat ner från taken och folk har svettats i varma vinterkläder.....En liten vårhälsning susade förbi här uppe i norr och det har känts underbart och konstigt på samma gång.

En snabb mathandling efter jobbet till mamsen som var mycket piggare än för några dagar sedan och jag åkte glad som en lärka hemåt...

I morgon startar mitt 5:2 program och målet är många fina kilo lättare till sommaren..håll tummarna för mig. Själv ser jag detta som en ren utmaning och med en stor portion glädje i...så sunt att rena kroppen två dagar i veckan och samtidigt kunna leva som vanligt dom andra{#}.


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Svett och glädjedag

Permalink

Vipps, redan i dag...  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 04 februari 2014 06:15

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vipps, redan i dag...

Åsså var det redan tisdag. Gårdagen var en bra dag och jag hade fullt upp på jobbet, lite middagsmat i magen efteråt och sen tog energin slut. I natt en god nattsömn och jag är piggelin igen{#}.

Vi har endast sju grader kallt ute och jag önskar flera såna här dagar i följd. Det känns härligt att vara utomhus och hundarna gillar också denna temperatur. I går var Zunni runt på skattjakt, hon har gömt tuggben lite överallt på gården under dom bistra dagarna och vet vart dom ligger under snön. Avundsjukt såg dom andra vovvsen henne njuta av dessa godisar men dom hittar inte hennes gömmor.

Jag tänkte hinna valla snabeldraken och tvätta håret innan jag åker i väg så det är dags att gasa på.......


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vipps, redan i dag...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vipps, redan i dag...

Permalink

Milda grader...  (Mitt i livet) Publicerat måndag 03 februari 2014 06:42

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Milda grader...
 

God morgon, i går trampade jag snett och föll pladask utanför sonens gård och anledningen var ett hål där en marchall brunnit tidigare. Benet har värkt hela natten och det har varit svårt att hitta ett bekvämt läge att sussa på. Ledbandet har krånglat länge och givetvis var det denna som fick sig en smäll igen. Nåja, det känns bättre nu så jag kör på denna måndag......{#}

-2 grader utomhus och då blir det också en hård vind i stan, så brukar det bli när vi får milt. När vi kommer hem efter jobbet så blir det lite utepyssel, snöröjningen har legat i träda på grund av kylan men nu har vi chansen{#}

Må så gott....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Milda grader...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards