lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Lite ditt och datt från helgen

Av lena-i-lyckebo - 2 februari 2014 19:50

Lägger ner för i kväll  (Mitt i livet) Publicerat söndag 02 februari 2014 19:48

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lägger ner för i kväll
 

Dags att runda av dagen med puss på pannan från mig.  Endast -6 ute och dagarna har blivit ljusare mycket längre. Det känns inte helt fel.



Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lägger ner för i kväll

Permalink

Mina barnbarn ger kraft och energi...  (Gulligt) Publicerat söndag 02 februari 2014 19:02

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina barnbarn ger kraft och energi...
 

En liten treåring hade otåligt väntat på fammo och faffa och när vi dök upp hemma hos dom så kastade hon sig i mina armar och massor med kramar delades ut. Såna ögonblick är det mest fantastiska som finns och jag fylls av lycka. Finaste barnbarn om du visste så mycket jag älskar dig..{#}


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina barnbarn ger kraft och energi...


Lillpluttan Moa sov då vi anlände men sen fick jag kvalitetstid med henne. Goaste flickebarn....så kramig och lugn, älskar dig så otroligt mycket....dessutom blev hon 9 månader i dag, tänk så tiden går fort{#}


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina barnbarn ger kraft och energi...


Moa, nästan två månader gammal förra midsommaren på fotot. Vi har en pratstund, hon och jag.


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina barnbarn ger kraft och energi...


Tuva-Lisa skänkte oss en teckning med påklistrade Hello Kitty. Denna ska ramas in för att sparas. En treårings verk måste ju arkiveras.......{#}

Efter en sån här dag känns det som jag svävar högt och flyger fram, en ny kraft i mig har fyllts på och den kallas kärlek....{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina barnbarn ger kraft och energi...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina barnbarn ger kraft och energi...

Permalink

På banan igen, pigg och glad  (Mitt i livet) Publicerat söndag 02 februari 2014 11:31

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, På banan igen, pigg och glad
 

I dag tog jag en rejäl sovmorgon. Vaknade vid halv tio men låg kvar och slumrade en lång stund. Såna mornar skulle man ha ofta och jag känner mig utvilad och glad.

Vi har bara -11 ute och det gör oss pingviner ystra, man kan jui vara utomhus och njuta av det vackra vintervädret utan att frysa nosen till is. Jag ser skotrar fara förbi nere på älven och småttingar sitter i sina snowracer och tolkar bakom i sakta mak. Detta gjorde även vi med barnen och dom älskade dessa aktiviteter. Ett kärt besök hos lilla familjen ska göras och myspysa med småttingarna som vi längtat efter hela veckan.

Ringde mamsen för en stund sedan och hon låter så mycket piggare i rösten och talet är nästan helt OK igen. Det känns helt underbart och all min oro är borta.

Må allra bäst denna söndag.....

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, På banan igen, pigg och glad

Permalink

Se det bästa av allt  (Mitt i livet) Publicerat lördag 01 februari 2014 21:08

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Se det bästa av allt
 

Bastubad och Melodifestival...en fin kväll och jag mår prima. Vi ska se en rysare nu och sen är det bums i sängen för sista refrängen denna första Februari. Ute är det kallt men jag kan inte klaga, hellre -20 än närmare trettio{#}.

Må bäst, puss på pannan och natti när det är dags....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Se det bästa av alltBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Se det bästa av alltBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Se det bästa av allt

 
 
Emm

Emm

8 februari 2014 11:49

Åhh finns det något mysigare än barankramar!! Hoppas allt är bra! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

lena-i-lyckebo

15 mars 2014 13:29

Allt är bara bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards