lena-i-lyckebo

Alla inlägg under januari 2014

Av lena-i-lyckebo - 14 januari 2014 19:19

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kul och mindre roligt

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kul och mindre roligt

 

En sån fantastisk upplevelse jag hade i dag...Klockan halv elva skulle jag åka från jobbet för att göra mammografi och solen strålade mot mig. Jag var tvungen att åka till en bra plats för att fotografera min upplevelse...ahhhh, så glad och lycklig jag känner mig{#}. Varje år vid detta ögonblick så kan jag inte låta bli att bli rörd och få tårar, mina ord är detsamma..."Välkommen åter, jag har saknat dig".

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kul och mindre roligt

Mindre roligt var det att åka hemifrån i morse då tempen låg på -26 och än mindre störtkul att se mätaren i bilen när jag återkom och stod utanför grindarna, burr. Att sätta sig i en bil som stått utanför jobbet en hel dag och få upp värmen tar sin tid och jag fick varmköra den innan jag åkte till mamma. Hon ska inte behöva åka i en frys för att handla med mig och det hann bli lagomt varmt när jag och hon åkte till affären. Nu ska det eldas i kaminen och jag ska gotta mig i värmen, en köttsoppa puttrar på spisen..morgondagens middag, mums.

Ha en fin kväll......  Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kul och mindre roligt

Av lena-i-lyckebo - 13 januari 2014 20:36

Ont om tid denna morgon  Publicerat måndag 13 januari 2014 07:07

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ont om tid denna morgon

- 30 grader, burr. Ha en fin dag alla som kikar in

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ont om tid denna morgon

Permalink

Lite kvällssnack...   Publicerat söndag 12 januari 2014 20:24

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lite kvällssnack...

Go kväll, det blev inget besök till mamsen i dag för klockan gick alldeles för fort hos barnbarnen och vips så var det dags för middagsmat både för oss och hundarna som väntade hemma. Maken hjälpte sonen med att sätta in en ny dörr inne i huset och jag hade det mysigt med "tjejerna".

Det har blivit kallt igen och kvicksilvret sjunker ännu, - 22 och jag som trodde att det var över för den här gången, suck. Nåväl...vi går mot ljusare dagar och då ska jag absolut inte klaga utan ta det med en klackspark{#}.

Måndag i morgon....en ny arbetsvecka som jag nyfiket ser fram mot. Ingen dag är den andra lik och tiden går så snabbt att man förvånat inser att det strax är helg igen.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lite kvällssnack...

Permalink

Av lena-i-lyckebo - 12 januari 2014 10:36

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Det har lättat .....

God morgon. I dag är det tio grader varmare ute än i går, endast -16 så jag kan andas ut{#}. Snöstormar och annat tar jag hellre än dessa köldknäppar som gör att man inte har lust att sticka ut nästippen.

I dag är planerna att åka upp till stan och hälsa på lilla familjen och ett besök till mamsen. Hon har lite tjorv med sin bärbara dator och kanske vi kan se vad som felas. Hon läser min blogg varje dag och spelar kortspel på den och det är ett bra tidsfördriv.

Nu ska jag sätta lite fart på denna söndag......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Det har lättat .....

Av lena-i-lyckebo - 11 januari 2014 19:57

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Voff voff...

Nu är det dags att flytta mig från tangentbordet till favvofåtöljen, svepa en pläd omkring mig och kika på nån film.

Det har varit en angenäm lördag på alla sätt och vis, besök av sonen och mys . Jag mår bra och det gör alla mina nära och kära också, detta är viktigaste i livet för mig.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Voff voff...

Fniss, när jag läste det här första för gången så ska jag ärligt erkänna att även jag såg ut som en hund{#}.

Puss på pannan, må bäst och natti när det är dags....{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Voff voff...

Av lena-i-lyckebo - 11 januari 2014 18:38

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En kväll i stugvärmen blir det.

Efter en präktig middag...Fläskkarrèstek med kantarellsås och potatis så hamnade vi i matkoma och nu har sonen åkt upp till stan igen. Det är fortfarande svinkallt utomhus så vi har beslutat oss för att skippa bastubadet och i stället ha en skön TV-kväll framför brasan......

 

Jag har sett många långa hundspann på älven i dag, fullproppade med turister som hämtats från flygplatsen med destination IceHotel. Milda makter vilken upplevelse för dom som är ovan denna köld som råder{#}. Det är en lång bit att åka emellan och tar ca en och en halv timma, huvvaligen. Jag hade absolut inte gett mig in på såna äventyr i dagsläget. Inte ens våra tre hundar vill ut i dag, endast 20  sekunder för att pinka.

Ha en fin kväll....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En kväll i stugvärmen blir det.

Av lena-i-lyckebo - 11 januari 2014 15:05

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill krama om.....

Väntar på att äldsta sonen ska dyka upp här i Lyckebo. Han trotsar kylan och vill hälsa på och samtidigt äta lite mat med oss. Städningen är avklarad så nu skiner det rent här hemma. Då kan man ju slappa resten av dagen och kila ut i bastuhuset i kväll, det är störtskönt att sitta där ute och svettas medan det knäpper i knutarna av kölden utanför{#}.

I morgon, om det är något mildare, så ska jag och maken hälsa på lilla familjen för det har  gått många dagar sen senast.  Moa är i en ålder då mycket händer varje dag med utvecklingen och det känns som man missar massor...Åhhh, vad  jag längtar efter att få krama om småttingarnaBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill krama om.....

Av lena-i-lyckebo - 11 januari 2014 12:06

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 27, inget T-shirtväder precis..

Härligt, underbart, fantastiskt och stor lycka...Solen skiner över Björnberget och det spritter i hela kroppen{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 27, inget T-shirtväder precis..

Men...lite mildare kunde det gott få vara så man kunde ge sig ut och njuta av härligheten....{#}


Av lena-i-lyckebo - 11 januari 2014 09:54

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vårkänslor redan...

God morgon. Jag vaknade tidigt och kände mig pigg och glad så det var bara att tassa upp och sätta på kaffekoket. Det är -20 grader ute men rasande vackert, rosa himmel över IceHotel och inga moln.

Tänka sig att vi snart är inne i mitten på januari, snart så börjar en härlig säsong med värmande sol och turer ut i moder natur med skotrarna. Korvgrillning över öppen eld och massvis med solbränna...LÄNGTAR{#}. Fniss, damen har börjat få vårkänslor redan{#}.

 

I dag ska jag rensa  hyllorna i arbetsrummet för Zunni hittar på en massa hyss medan vi sover. Hon plockar ner saker som sen får bli i tusen bitar. Den hunden är stor och når hägt då hon står på bakbenen. Dessa dumheter är besvärligt att få bort för hon jobbar ju när vi inte har koll på läget. Aldrig skulle hon ens testa då vi är vakna, hon är smart den jycken{#}.

 

 

Kramelikramen........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vårkänslor redan...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards