lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av lena-i-lyckebo - 22 januari 2014 21:17

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Absolut inte, totalvägran
 

Maken har precis lagt sig, trött efter en dålig sömn natten innan och jag tassar tyst runt för att inte störa honom. Hundarna har varit ute och gjort sina "toalettbesök, och kom snabbt som raketer in igen. Vem fasiken vill sitta ute och pinka när det är trettiotvå grader kallt, jag hade totalt vägrat{#}.

 

 

Kram till er alla.........................

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Absolut inte, totalvägran

Av lena-i-lyckebo - 22 januari 2014 18:57

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Resa till franska alperna...
 

Go kväll. Ena sonen har varit här och ätit kålpudding med oss och vi har pratat om hans kommande snowboardresa till Chamonix i Frankrike nästa veckoslut, lyllo honom som får uppleva en härlig vecka med solsken och vårväder så här års. Det som man är orolig över jämt är lavinfaran men hela gänget har lavinsonder så mamma Lena får ta det lugnt{#}.

Här har vi -28 grader i kväll och det eldas för fullt i kaminen. Nu ska jag sluta stirra på denna förbenade termometer och i stället glädjas över att solen är framme varje dag{#}.


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Resa till franska alperna...

Av lena-i-lyckebo - 22 januari 2014 14:45

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mera frön till fåglarna....
 

Här ser ni lyckliga Domherrar som upptäckt att husfolket har fyllt på rejält i fågelbordet{#}

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mera frön till fåglarna....


En hel flock har landat och mumsar av frön som fallit ner i snön.

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mera frön till fåglarna....

 

Kanske dom vackraste av småfåglar? Färgerna är helt fantastiska i alla fall{#}

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mera frön till fåglarna....

Av lena-i-lyckebo - 22 januari 2014 11:11

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Onsdag

 

God förmiddag i långa landet. Jag har sovit i nio hela timmar och känner mig utsövd och munter. Maken ringde från jobbet och sa att han hade frossa och kände sig rejält förkyld så hem kommer nog en sjukling. Inte känns det direkt roligt att kanske åka på detta också, det räcker med ryggen tycker jag.

Ute har det blivit lite kallare igen, i går var det -15 när vi gick till sängs men nu visar det -23. Det var väl självaste f*n, nu får det räcka{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Onsdag

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards