lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av lena-i-lyckebo - 21 januari 2014 20:16

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Från mig.......zzzzzzzzzzz

 

Dags att stänga ner datorn och pyssla om familjen lite innan det är läggdags. Vi har haft en mysig kväll med lite surridurr och TV-tittande.

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Från mig.......zzzzzzzzzzz

Av lena-i-lyckebo - 21 januari 2014 19:54

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Många har strukit med...

Jag ler när jag kikar på termometern, -16 grader betyder att småfåglarna och alla andra vilda djur kan hämta andan och har  en chans att klara sig denna hårda vecka som varit. Många svaga individer har fått sätta livet till och det är naturens lag men jag har mått dåligt av att se domherrarna och dom andra söta fåglarna sitta uppburrade och försökt äta från fågelbordet. Stackars djur, att dom inte flyger in mot stan där det är mycket mildare än vad det har varit här nere vid älvdalen{#}.

Nåja, jag pustar ut och hoppas verkligen att vi slipper såna här dagar framöver.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Många har strukit med...

Av lena-i-lyckebo - 21 januari 2014 15:08

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Färska jordgubbar....mums

Vårvärmen är på väg känns det som för nu är det bara -24,4 utomhus{#}. Jag hoppas att det fortsätter stiga för less är bara förnamnet på hur det känns, jag längtar ut från dessa väggar. Ryggen är bättre och i dag kunde jag få på mig kläderna utan att grina illa så kanske jag kan gå till jobbet snabbare än vad jag trodde. Tänka sig att man kan trivas så bra på en arbetsplats så man saknar det så fort man är därifrån!

En kålpudding är på gång i köket, allt är förberett och ska in i ugnen om en timma. Äldsta sonen kommer hit och ska äta med oss men middagen blir lite sen för maken ska handla mat till mamsen innan han åker hem från stan. Det blir lite konstigt då jag är hemma men allt går att lösa så länge man är många som kan hjälpas åt.

Fy rackarns så sugen jag varit på färska jordgubbar i dag.....det godaste som finns men ännu dröjer det innan dessa godsaker finns att köpa{#}

Kramelikramen..

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards